Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    ClasseClass avatar
    Forumgud Medlem: Nov 2004
    Län: Stockholm

Byggvaruhus Sthlm som har snickeriplywood inomhus

Jag var iväg till Bauhaus Järfälla idag i hopp om att hitta snickeriplywood och MDF inomhus, men tyvärr ligger materialet i Drive-indelen som är kallställd.

Var kan jag hitta ngt annat ställe i Sthlm (gärna norrort) som har sånt mtrl på rätt ställe, dvs inomhus?

Jag ska fixa en del jiggar och vill ha torrt mtrl från början.

2.    länk #2
    b8q
    Senior medlem Medlem: Jul 2009

Jag vill minnas att K-Rauta i Arninge förvarar skivmaterialet inomhus.

3.    länk #3
    ClasseClass avatar

tack för tips. ska kolla där. k-rauta o beijer i häggvik är körda iaf, de kör allt kallställt.

4.    länk #4
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003

Fredells har väl just skivmaterialet i den uppvärmda delen. Fast det blir dyrt...

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2005

Byggole i Nacka har inomhusförvaring

Sen är tipset att om man är medlem i HSB, SKB eller Villaägarna så ger Fredells riktigt bra rabatter

6.    länk #6
    ClasseClass avatar

jag kollade precis k-rauta täby och de har det inomhus men kallställt + mkt dålig uppallning av skivorna så det blev inget. kollar vidare på nya tipsen.

7.    länk #7
    ClasseClass avatar

Byggole i Nacka har inomhusförvaring

Sen är tipset att om man är medlem i HSB, SKB eller Villaägarna så ger Fredells riktigt bra rabatter
    hur mkt rabatt är det på fredells med medlemsskap?

8.    länk #8
    Nyfnikens avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholms län

Är det inte lättare att ringa än att åka kors och tvärs?

9.    länk #9
    ClasseClass avatar

Är det inte lättare att ringa än att åka kors och tvärs?
    Jovisst, men ibland vet inte personalen själva vad snickeriplywood är och var den ligger ngnstans...

K-Rauta Täby visste att berätta att snickeriplywooden låg inomhus men inte hur fuktig och bänglig den var...

Klart jag ringer innan jag kollar, men vill gärna kolla med andra högt värderade forummedlemmar hur läget är och vilka jag ska ringa.

10.    länk #10
    ClasseClass avatar

Dags för update. Åkersberg Bygg & Trä har snickeriplywood, MDF o limträskivor i varmförråd. Man måste inte köpa hela skivor, utan de säljer även del av hel skiva.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01