Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    gadebergs avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2006
    Län: Jönköping

Limma glas mot metall, vilket lim

Ska limma glas mot en metallyta.
    Vad ska jag använda mig av?
    Silikon
    Glassilikon
    PL400
    Sättlim

Eller nåt helt annat?

2.    länk #2
    thomasxs avatar
    Forumgud Medlem: Dec 2004
    Län: VG

Det beror lite på applikationen, men ett ms-baserat lim skulle jag tagit, ex-vis pl400 eller pl200.

När jag limmade rostfritt mot glasblock använde jag pl400.
    Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)

3.    länk #3
    gadebergs avatar

Kan tillägga att det är rutor på en traktor.

4.    länk #4
    thomasxs avatar

Kan tillägga att det är rutor på en traktor.
    Då kanske gummilister avsedda för ändamålet är en bra ide?
    Butyl används ju normalt när man fäster bilrutor. Annars hade nog jag övervägt pl200, som är mer flexibelt än pl400.
    Det kan va bra att inte tycka att andra inte ska tycka om vad andra tycker... ;)

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 30
    Län: Stockholm

Kommer inte ihåg exakt vad den heter men marinlim (pl serien) svart massa som tål fukt och är flexibel. Den har jag använt när jag bytte rutor i båten

6.    länk #6
    thomasxs avatar

Kommer inte ihåg exakt vad den heter men marinlim (pl serien) svart massa som tål fukt och är flexibel. Den har jag använt när jag bytte rutor i båten
    Då är det nog PL200 du tänker på.

7.    länk #7
    gadebergs avatar

Hittade lite butylband här hemma. Hörde även med traktorverkstaden, de använder karroserikit.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01