Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Län: västernorrland

spåradegolvskivor under en vägg?

Kommer att lägga spåradegolvskivor i min hall och badrummet som jag håller på att renovera. Jag kommer att riva vägen mellan badrummet och hallen. Kan jag då lägga ut alla skivor å slang mm, och sedan slå upp väggen.
    Slang slingan kommer även att gå under väggen

2.    länk #2
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Uppsala

Ja så kan Du göra, det har i vart fall jag gjort utan problem.
    Har spårade frigolitskivor med aluplåtar som jag la laminatgolv ovanpå och sen en vägg på det.

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Jul 2009
    Ålder: 41
    Län: stockholm

Så du ska ha samma slinga i båda rummen? Om de ena rummet ska vara ett badrum så kan det vara bra om du har två separata slingor. Kan vara bra att kunna ha på lite värme i badrummet även under sommaren och det kanske inte behövs i hallen.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Län: västernorrland

Tackar för svaren, blir så mycket enklare att lägga dom under.

Jag håller fortfarande på att velar mellan om jag skall ha en eller tvåslingor. Jag kommer att ha klinker i badrummet och i hallen, så jag tror att jag kommer att köra lite sommar värme i båda utrymmena. Men det skulle vara skönt att kunna störa rummen separat.

5.    länk #5
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Uppsala

Jag skulle ha lagt separata slingor, det har vi i alla rum oavsett användningsområde för rummet. Vi har tom 2 slingor i hallen, en ytterst mot dörren och en längre in i huset.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01