Ska sänka taket i hallen och sätta i spottar. Tänkte sätta en ram runt hallen av 45mm stålreglar sedan lägga 2x2 i trä tvärsöver hallen för att fästa gipset i. De borde väl bli ganska bra? Hallen är ca 1300x3200mm.

Tänkte använda mig av spikplugg för att fästa stålreglarna i väggen, vilken dimension är lagom och vilket avstånd mellan de ska jag använda?
Måste man ha 30cc i taket eller kan man ha lite glesare mellan reglarna?

Har ett litet problem hur jag ska göra på en av väggarna, där finns de bara ca 1700mm vägg att fästa i sedan hänger regeln i luften. Ska jag fästa upp den resterande biten i taket? Eller hur gör man?

Hur mycket ska du sänka taket?
Hur menar du att regeln kommer hänga i luften?

Har inte bestämt mig om jag ska ha LED eller halogen så 5cm eller 10cm sänkning.

Skickar med en bild så ni ser. Den platsbyggda garderoben livar inte med väggen som är i hallen, de diffar på en ca 5-6cm. Så fäster man regeln i väggen i hallen så finns de ju inget att fästa i där garderoben är. Ska jag använda LED och bara sänker 5cm kan jag ju bulta upp i taket men med halogen blir de svårare.

• bild-20.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar det att fästa en regel i taket och skruva nästa i den? Om du ska sänka 10cm.

Ska jag sänka 10cm så kommer de ju inte att fungera som jag hade tänkt mig. Iofs kanske man kan lägga en kloss mellan garderoben och regeln och skruva regeln i garderoben istället?

Ja mena att fästa den första i taket o sen skruva nästa upp i den. 45mm+45mm .

S
varför inte göra det på riktigt. ett ner pendlat tak?
plåtregler och fästa regler med hålband i taket

Är de lagon med 6x80mm spikplugg att fästa 2x2" med?

Ned pendlat tak säger du, har du någon bild att visa för hur de ser ut och hur man gör?

Här har du ett antal olika lösningar. Innertak system 2 och det som kallas CD är nedpendlat. CD-2 är det du i så fall skall använda. Finns några instruktionsfilmer här.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.