Ska sänka taket i hallen och sätta i spottar. Tänkte sätta en ram runt hallen av 45mm stålreglar sedan lägga 2x2 i trä tvärsöver hallen för att fästa gipset i. De borde väl bli ganska bra? Hallen är ca 1300x3200mm.
Tänkte använda mig av spikplugg för att fästa stålreglarna i väggen, vilken dimension är lagom och vilket avstånd mellan de ska jag använda?
Måste man ha 30cc i taket eller kan man ha lite glesare mellan reglarna?
Har ett litet problem hur jag ska göra på en av väggarna, där finns de bara ca 1700mm vägg att fästa i sedan hänger regeln i luften. Ska jag fästa upp den resterande biten i taket? Eller hur gör man?
Tänkte använda mig av spikplugg för att fästa stålreglarna i väggen, vilken dimension är lagom och vilket avstånd mellan de ska jag använda?
Måste man ha 30cc i taket eller kan man ha lite glesare mellan reglarna?
Har ett litet problem hur jag ska göra på en av väggarna, där finns de bara ca 1700mm vägg att fästa i sedan hänger regeln i luften. Ska jag fästa upp den resterande biten i taket? Eller hur gör man?
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Har inte bestämt mig om jag ska ha LED eller halogen så 5cm eller 10cm sänkning.
Skickar med en bild så ni ser. Den platsbyggda garderoben livar inte med väggen som är i hallen, de diffar på en ca 5-6cm. Så fäster man regeln i väggen i hallen så finns de ju inget att fästa i där garderoben är. Ska jag använda LED och bara sänker 5cm kan jag ju bulta upp i taket men med halogen blir de svårare.
Skickar med en bild så ni ser. Den platsbyggda garderoben livar inte med väggen som är i hallen, de diffar på en ca 5-6cm. Så fäster man regeln i väggen i hallen så finns de ju inget att fästa i där garderoben är. Ska jag använda LED och bara sänker 5cm kan jag ju bulta upp i taket men med halogen blir de svårare.
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
429 kr inkl moms
477 kr
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden