Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

Förråd med skeva väggar

Hej

Mitt förråd har blivit skevt. Det har blivit så skevt att jag inte kan justera dörr karmen längre så att jag kan stänga dörren. Det är såpass skevt att man ser det med ögat. Jag har kontrollerat att det är väggarna som är skeva och inte golvet. Det lutar både bakåt och åt höger!

Det är en inköpt träförråds byggsats som jag själv satt ihop. Det var rakt från början. Men något fel gjorde jag kanske.

Hur kan man räta upp det?

/Leif

2.    länk #2
    JOW
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Uppsala

Hur stort är det?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Spännband diagonalt och sedan när du fått det rakt, spika/skruva diagonala bräder eller reglar som strävor.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

Det är ett "vanligt" förråd på 2.5*4m. Med färdiga väga sektioner.

Diagonalt: Hur skall man göra?
    Skall man först ha spännband för frambak skevheten och "säkra" detta och sedan göra samma sak för sido skevheten? Eller skall man dra ett diagonalt spännband tvärsigenom hela förrådet och räta upp alla sidor på en gång?

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Jag har också ett skevt förråd. Hittade en sida som förklarar hur man kan göra.

http://www.hammerzone.com/archives/f...age1/winch.htm

6.    länk #6
    JOW
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Uppsala

Och man behöver ju inte ha stålband invändigt, går lika bra med någon 1" bräda eller så.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen