Hej, jag har satt in en ny innerdörr från vind till kök,vilket drev skall jag ha,det finns ett ganska rejält kallras eftersom det är en kallvind,det är 38mm mellan trävägg och dörrkarm.Huset är byggt 1948 och det gamla drevet var lindrev.
Peter
Forumgud
Medlem: May 2008
Län: Örebro län
Jag hade alla gånger fortsatt med lindrev. I mitt hus har jag (hittills) endast isolerat lindrev, cellulosaskivor och kutterspån. Har avlägsnat den mineralisolering jag hittat.
Möjligen skulle du om det finns plats kunna komplettera med en vindpapp på vind-sidan för att förhindra drag genom springorna.
Forumgud
Medlem: May 2008
Län: Örebro län
Det finns garanterat dem som fnyser åt en sådan slutledning, men jag är iaf av den uppfattningen.
Men det ska sägas att jag inte är konsekvent. Jag drar tex inte nytt avlopp med gjutjärn, ventilschakt med asbestplattor eller järnrör för tappvatten. Vårt badrum är ett ex på ett stort undantag från mina principer. Där ligger plastmatta. Gipsade väggar. Har faktiskt lite cellplast för att bryta köldbryggor i snedtaket. Men i övrigt så försöker jag hålla mig till rena material som inte är tillförda alltför mkt ämnen som lim och bindemedel.