Inga problem med ev kondens, den rinner av hur lätt som helst....
Men hur gjorde du med isoleringen?
1. VET du att det kom isolering överallt? (Pga innertaket såg du väl inte om det blev luftfickor?)
2. Är det inte risk för att vindduken sträcker sig så att isoleringen ligger mot yttertaket?
Forumgud
Medlem: May 2010
Ålder: 43
Län: Uppsala
När jag gjorde taket förra sommaren var det uppehåll nästan hela tiden, men man för räkna med att ha pressar att lägga på.
Började på morgonen med att isolera, sen på med duk, 45x45 sen råspont och papp, sen var man trött så det räckte för den dagen och fick man vila till nästa dag.
I min tråd finns fler bilder på hur jag gjorde men jag delade upp det på 3 dagar. En dag på baksidan som är enklare, sen framsidan uppdelad på två dagar pga vinklar och ränndalar.
Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..
Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2009
Län: Stockholm
Om vi utgår från TS konstruktion: Vad händer om man tar riktig diffusionsöppen takduk istället för oljeboarden och PU-isolering mellan reglarna? Isoleringen tål ju regn och takduken går fort att rulla ut. Skulle det komma regn under tiden man rullar ut den släpper den igenom den fukt som hamnat under. Och 170 mm PU-isolering motsvarar ju nästan 300 mm mineralull.