1 870 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Lång (70mm+) 6mm skruvplugg
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Ta vanliga bruna och knacka in med skallen på en spik. Annars vet jag att jag har haft gråa plugg som startade med ett faströr och sedan delaes mycke bra men hittade inte i affären sist jag letade.
Jag köpte IKEA gardinlösning där man hänger upp gardinerna på en vajjer. Problemet är att gardinerna är ganska tynga jämfört med "vanliga" vilket leder till att vajjern böjjer på sig. I början var allting bra, gardinerna hängde rakt. Men det som hände efter ett par dagar var att fästena i väggen började lossna och vika sig inått.MathiasS skrev:
Just nu har jag använt mig av 40mm plugg och hålen jag borrat är 6mm.
Kan inte använda mig att lättbetongskruv, eftersom det redan är hål i väggen.
Ska jag pressa in bruna pluggar, alltså 8mm(?) i ett 6mm hål, förstår inte riktigt.
Redigerat:
I eländig lättbetong kan jag tipsa om att använda pluggen som används i spikplugg, den är för 8mm borr och runt 100mm djup. Funkar inte denna funkar ingen plugg alls i hålet. I ditt fall får du borra upp hålet en aning men har du redan borrat med 6mm och den har börjat ge sig måste du nog ha grövre plugg för att det ska sitta.
Ett annat alternativ är att rensa ut hålet ordentligt och sedan trycka in en ny plugg med tex plastic padding elastic eller liknande, då kan du få fäste i existerande hål med lite tur
Ett annat alternativ är att rensa ut hålet ordentligt och sedan trycka in en ny plugg med tex plastic padding elastic eller liknande, då kan du få fäste i existerande hål med lite tur
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Om du provar att brun plugg inte är för stor (skruven expanderar pluggen) så menar jag att det går bra att trycka in så stora plugg i väggen. Men givetvis så skall du borra hål för desamma. Obs det är alltid viktigt att borra tillräckligt djupt hål.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden