Lägger du ett klickat, flytande golv är det ju en smal sak att plocka om det i framtiden; allt du behöver då är några brädor sparade. Bygg in dem i väggen, så vet du var de är när du behöver dem.
Vissa klickgolv går inte att lägga om, ex har jag Forbo och den varianten jag har går inte att lägga om.
Parketten som döljs av innerväggen kommer att "behålla", orginalutseendet, så var beredd på att slipa om golvet den dag väggen tas bort för att slippa se var väggen satt. Med detta i tanke så kan väggen limmas lite lätt så att inte annat än lacken förstörs den dagen väggen rivs.
Om parketen pressas isär eller inte beror också på kvaliten på golvet, men det är en chansning som troligtvis går hem tror jag. Men sätt ingen massiv ekdörr i väggen som kan slås igen med kraft
Lägger du ett klickat, flytande golv är det ju en smal sak att plocka om det i framtiden; allt du behöver då är några brädor sparade. Bygg in dem i väggen, så vet du var de är när du behöver dem.
Smart! Det låter som en ganska bra lösning tycker jag.
Vet att långsidorna går lätt att få loss och sätta ihop igen. kortändarna kan man banka ur från sidan. (Fick göra det på ovanvåningen vid ett tillfälle. Inte kul att tappa kofoten på ett nylagt golv )
Lägger jag golvet efter att jag satt fast syllarna så blir det inte så krångligt. Lägga plankan som ska kapas över syllen och rita på båda sidor om syllen.
Blir att köpa 2 paket för mycket då, men det är inte mycket i sammanhanget.