1 399 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Universalplugg?
Håller på att renovera mitt förråd. Detta är byggt av föregående ägare och han var av åsikten "Man tager vad man haver". Väggarna är därför uppbyggda på ett flertal olika sätt.
- råspont med masonit på
- glespanel med 10/12/19/22 spånskiva på
- reglad vägg med 12spån+13 gips
Ska nu montera upp ett hyllsystem liknande Pelly och vill förstås att det ska sitta fast ordentligt.
Finns det någon plugg som klarar alla dessa olika väggtyper eller måste jag köpa 6 olika sorters plugg?
- råspont med masonit på
- glespanel med 10/12/19/22 spånskiva på
- reglad vägg med 12spån+13 gips
Ska nu montera upp ett hyllsystem liknande Pelly och vill förstås att det ska sitta fast ordentligt.
Finns det någon plugg som klarar alla dessa olika väggtyper eller måste jag köpa 6 olika sorters plugg?
Produkter som diskuteras: "Universalplugg"
Universalplugg
Universalpluggar är mångsidiga infästningskomponenter som kan användas i en mängd olika material, vilket gör dem till ett utmärkt val för en rad olika projekt. Oavsett om du jobbar med betong, murverk, trä, gips eller något annat material,
Läs mer
Har inga goda erfarenheter av 10/12 mm spånskiva när det gäller upphängning av tunga saker. I råsponten går det ju att skruva direkt men i övrigt så vill jag nog ha något som klämmer åt ordentligt eftersom det ska lastas upp rätt så mycket på hyllorna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden