Hej!

Kom precis hem från semestern och upptäckte att skickarna som har byggt en innevägg hos oss har gjort ett misstag.

Det är en vanlig innevägg med 45x70 reglar som är gipsade, dörrkarmen är inte monterad då jag ska göra det själv efter målarna är färdiga. Nu verkar det ha blivit nåt missförstånd mellan sickarna och mig för dörröppningen är ca 6 cm bredare än dörrkarmen, vilket gör att drevet blir alldeles för stort för att sätta foder snyggt, samt att dörren hamnar fel. Skickarna har stuckit på semester men via sms har de lovat att göra avdrag på fakturan.

Nu är frågan, hur kan jag åthjälpa detta snabbt då målarna kommer på måndag? Det brukar ju vara ca 1 cm i drevet men nu är det ca 3-4 på varje sida. Det enda material jag har tillgängligt är gips som blev över...

Vad ska jag göra?

/Steve

Ola78
Åk till en bygghandlare och köp 22 mm panelbrädor som du klyver ner till 96 mm, alltså lika breda som väggen är tjock. Kapa dom sen i rätt längd och spika fast dom i dörrhålet. Har du 3 cm för mycket på varje sida får du på detta sätt 8 mm drevmån vilket blir lagom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.