Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Nov 2010
    Län: västra götaland

Hjälp! Går det att bygga ovanpå klinker med värmeslingor

Hej!
    Har funderingar på att istället för spalje vid vår halltrappa göra en halvvägg. Men vet inte om det är möjligt då vi har klinkers med värmeslingor under. Vi kommer då att behöva bygga upp väggen ovanpå klinkern ca 10 cm in. Måste man isåfall avlägsna klinkern o värmeslingorna dvs ta upp allt eller finns det något som man kan ha emellan som skyddar dvs inte ta bort något alls?

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan ge ett (snabbt) svar! Annars har nog min sambo snart målat spaljen istället... och det vill inte jag

Tack på förhand! Och en fortsatt trevlig helg.
    Hälsningar Ajnor

2.    länk #2
    Racemans avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2009
    Län: Stockholm

Jag skulle prova med att limma dit den regel som skall ligga an mot golvet med PL 400 och sedan bygga upp halvväggen frå den.

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Jun 2009
    Län: Uppsala

Det är nog bara att bygga Du kommer inte att påverka klinker lr golvvärme med en liten halvvägg om det var vad Du undrade?
    Hur ser det ut runt spaljén idag? kan Du fästa din halvvägg i en vägg också? Vi har liknande planer vid vår trapp men jag avslutar i så fall vår halvvägg med en stolpe från golv till tak där trappen börjar och fäster andra änden i väggen. Jag får känslan av att det blir för ostabilt just där man tar i halvväggen på väg ner för trappen annars.
    Med en sån konstruktion räknar jag med att räcker med dubbelhäftande tejp under.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Nov 2010
    Län: västra götaland

Hej!
    Det låter som vi har liknande tankar beträffande hur man kan fästa halvväggen. Vi har en stolpe från golv till tak i ena änden och en vägg i den andra. Tack för svaren!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen