Svara Nytt ämne
  1. 2010-05-01 15:59
    Svara | #1

Nykomling

Mura utekök - kan man blanda leca och tegel?

Hej!

Jag hade tänkt mura upp ett utekök som kommer stå i en nittiogradig vinkel runt en altan. I själva hörnet kommer grillen vara, och på sidorna åt varsitt håll kommer jag mura rum för förvaringsutrymmen, ho, och kylskåp.
    Min fråga är: kan jag mura upp allt i leca, förutom just grillen, som jag murar i eldfast tegel? (Men stommen under grillen är fortfarande i leca alltså).

Är det nån som även har tips på olika alternativ till vad själva "hyllplanen" ska bestå av. Såg att nån murade fast rostfri plåt tvärs över, andra väljer att placera dit bänkskivor. Jag skulle vilja att hela bygget bestod av sten/betong...så, hur murar man hyllplanen? Hyllplanen ska ju inte vara så tjocka som ett lecablock är, men de ska ju samtidigt vara bredare än en tegelsten hehe. Finns det några bra rektaunglära plattor som inte är så tjocka, som man kan lägga tvärs över på nåt sätt??

Jättetacksam för all hjälp jag kan få!
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2010-05-01 16:25
    Svara | #2

MaZtoRs avatar
    Senior medlem
    Du kan ju snickra ihop formar och gjuta plattor i precis den storleken du vill ha dem i.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

Liknande ämnen

1. Mura upphöjda odlingsbäddar - Tegel / Leca
    av Stew i forum Byggmaterial & byggteknik
  2. Mura Leca vid minusgrader
    av Michael Vallinder i forum Byggmaterial & byggteknik
  3. Blanda lättbetong och leca - OK ?
    av magnushasselqvist i forum Stenhus
  4. mura vid minus... blanda i t-röd, SIKA ??
    av nikke i forum Grund & markarbeten
  5. Mura leca hur ???
    av adam32 i forum Småhus, garage, friggebod, m m.

Taggar