1 413 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Putsat källarväggar, men sedan då?
Jag har putsat källarväggar med Serpo 135. En ytter- och en innervägg. När man för handen över väggen så rasar det lite sand från vissa ställen. Jag vill gärna måla väggarna, men vet inte om det är bara att köra på?
Stod det inte nån torktid innan målning på påsen med Serpo? Ytterväggar brukar man måla med färg som släpper igenom fukt, sånt ska dom veta på en riktig färghandel.
Kolla Serpotillverkarens hemsida annars, just när det gäller bruk av olika slag har jag hittat väldigt mycket bra info hos tillverkarna.
Ramlar lite sand gör det från pustade väggar om man inte ytbehandlar dom me nåt.
Kolla Serpotillverkarens hemsida annars, just när det gäller bruk av olika slag har jag hittat väldigt mycket bra info hos tillverkarna.
Ramlar lite sand gör det från pustade väggar om man inte ytbehandlar dom me nåt.
Ännu bättre är att måla med kalkfärg. Det är betydligt billigare och helt suveränt fuktgenomsläppligt. Mycket fräscht. Tror också att det kommer att hindra sand-raset.
Tips, köp kalkfärg på Sto. Jag tror att den går att bryta i andra färger än vitt också, om man nu vill ha det.
Tips, köp kalkfärg på Sto. Jag tror att den går att bryta i andra färger än vitt också, om man nu vill ha det.
Nej du behöver inte borsta. Men låt den torka en månad eller helst två. Speciellt nu när det är fuktigt ute. Det som är utomhus får du måla till våren när det varit torrt i en vecka eller så. Använd en färg som låter väggen andas t.ex. silicat färg.
Klicka här för att svara