Hej hej!

Nybörjare här. Råkade göra ett misstag när jag glad i hågen drog igång med den nyinköpta ångmaskinen från Jula. Tapeten lossnade jättelätt på betongväggarna. Så långt allt väl. Lossnade inte lika lätt på gipsväggarna och till råga på allt försvann också pappen på gipsplattorna. Och eftersom jag gjorde innan jag tänkte står jag nu med en hel vägg med bart gips. Och jag kan ju inte gärna tapetsera direkt på gipset, eller?

Min fråga är: Kan jag sätta en 6 mm gipsplatta utanpå den gamla gipsplattan? Blir det av någon anledning instabilt? Tänkte att det troligen funkar att spika i samma led som i de gamla gipsplattorna, så att det hamnar i reglarna bakom. Vad tror ni?

C
Det lär gå utmärkt, det. Antar att gipsskivorna är rätt släta efter att du drog bort tapeterna. Är det lite gropar får du kanske vara försiktig när du skruvar fast dom, för dom tunna är rätt lätta att knäcka i hörnen.

Tack! Det låter lovande. Nu kommer nästa fråga. Går det att sätta upp väv på de tapeter jag inte rivit ner, eller måste jag först sätta nya gipsplattor på alltihop? Enligt diverse återförsäljare kan man inte sätta väv uppe på tapeten, men jag tycker det låter lite märkligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.