5 142 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Vedbod
Klassas inte "allt" under 9,99 m2 som Friggebod oavsett vad det är i den?
Ett litet tips:
När jag byggde min vedbod för några år sedan gjorde jag en specialluftning som har funkat kanonbra.
Veden torkar snabbt och fukten försvinner snabbt ur vedboden. Enkelt skissat ser det ut så här:

Ett litet tips:
När jag byggde min vedbod för några år sedan gjorde jag en specialluftning som har funkat kanonbra.
Veden torkar snabbt och fukten försvinner snabbt ur vedboden. Enkelt skissat ser det ut så här:

Hansson28:
Du har ju redan byggt en bod. Det innebär att om du inte har bygglov för den, så måste du ha bygglov för denna.
Om den du har är större än 10 kvm och saknar bygglov, är det kanske bättre att söka lov på den. Då slipper du bygglovet på den nya.
:
Fasen vad detta var krångligt att förklara. :-/ ;D
Du har ju redan byggt en bod. Det innebär att om du inte har bygglov för den, så måste du ha bygglov för denna.
Om den du har är större än 10 kvm och saknar bygglov, är det kanske bättre att söka lov på den. Då slipper du bygglovet på den nya.
:
Klicka här för att svara