Jag har köpt en begagnad CombiHeat, är det någon som har erfarenheter av den pannan? Det är gamla modellen på 60 Kw och den verkar helfräsch med undantag av toppkeramiken i förgasningsdelen som ska bytas men jag har en keramiksats som följde med så det ska vara lätt fixat enligt CombiHeat som jag varit i kontakt med.

järnkonan brukar visst spricka sönder på dom så den måste bytas då o då har jag hört från flera ställen

jag läste lite om combiheat för några år sedan och då det gick i kånk bland annat pga bristande kvalite i keramikkonen men detta skall vara utlös nu när höganäs gör den tror jag.

Konan är bytt, den gamla sprack, precis som ni säger och det var bristande kvalite på den biten. Pannan är tydligen inte så vanlig, jag har faktiskt inte hört nåt om den. Toppkeramiken som jag skrev om i första inlägget, där menade jag keramikplattan i förgasningsdelen och inte konan för konan verkar helfräsch och ska vara relativt nybytt enligt gamla ägaren.

Jag håller på med ungefär samma sak.Men konan på den här pannan "brann upp" då sekundär fläkten stannade.Har sett att dom har bara en fläkt i en ombyggnads sats som kostade en 3-4000kr.Men jag hade nog inte tänkt att köpa den.Ska bara lista ut värdena på fläkten dom annvänder å bygga själv.Har byggt egna gjut formar till keramik delarna & prov gjutit med varerande resultat.Vore kul å höra hur det går för dej vedeldarn.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.