Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #76
    Senior medlem Medlem: Jul 2006
    Inloggad
    Hur välvilliga var/är försäkringsbolaget med tanke på den ringa ålder anläggningen kom upp i 1/3 av beräknad livslängd.
    Får önska dig bättre lycka med värmepumpen säkert betydligt lättare att sköta än ved anläggningen

mvh pr95

2.    länk #77
    Nykomling Medlem: Aug 2006
    Län: Gotland

Försäkringbolaget håller fast vid 72% åldersavdrag....

På måndag startar vi upp värmepumpen, o det ska bli spännande..
    Fullkomlig novis, men glad amatör.
    Och tjej.
    Och oteknisk.
    Say no more.

3.    länk #78
    Nykomling Medlem: Aug 2006
    Län: Gotland

Nu har jag kört bergvärme sedan i april, och vad ska jag säga... Jag är helnöjd :-)
    tja, förutom att jag numera är storkund hos elbolaget då förståss....
    Förr hade jag en månadsförbrukning på i medeltal 230 kwh
    och nu hade jag på senaste januariräkningen gjort av med 2284 kwh...

men då har ju januari varit av värsta sort!

So far- so good
    Fullkomlig novis, men glad amatör.
    Och tjej.
    Och oteknisk.
    Say no more.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen