Testade en Bastutunna förra helgen och blev förtjust i den, Är det någon som har tips på ett sånt bygge (Liggande tunna) Har sett att den vanligaste Diametern ligger på 2.3 Går det att böja vanlig pannel på ca 20mm och få den rund i en omkrets av 2.30m . Hälsningar
Martin
Martin
Nämen alltså...ligger inte panelen på andra ledden?
Så att det blir som en badtunna, fast liggande.
Eller missförstår jag dig nu..?
Profilstål till detta finns att köpa på www.toolbox.se
Sedan krävs ju förstås en fräs...
Så att det blir som en badtunna, fast liggande.
Eller missförstår jag dig nu..?
Profilstål till detta finns att köpa på www.toolbox.se
Sedan krävs ju förstås en fräs...
Är du ute efter en färdigbyggd kan du med fördel titta på http://ww.kaggen.com/ jag beställde en bastu och badtunna där för någon månad sedan och är mycket nöjd. Just bastun är förvånansvärt rymlig... (Det går även att besälla den som oinredd tunna om man vill göra iordning själv.
Vet ej hur jag ska göra taket riktigt har funderat på takpapp men de blir svårt eftersom jag har dragit ihop tunna med 12mm rundjärn och det blir svårt att gå över rund järnen med pappen, taket lutar inget har hålit till på ett plant betonggolv när jag byggde.
ca 15 bräder i botten är fast skruvad i "fotstöd" resten av bräderna är lösa (rörliga) järnbanden håller de på plats, i alla bräder runt om är det fräst 8mm djupt spår som håller gavlar + mellandel på plats