Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    fresves avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2005
    Ålder: 35
    Län: Jönköping

Bastudörr i trä med glas!

Någon som vet om denna eller liknande finns billigare någonstans?

http://www.sigro.se/sv/bastudoerr/ty...w-190-gran.php

/ Fredrik
    -- www.fresus.se --

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Dec 2011
    Län: Trondheim,nord-trøndelag

Denna var ju svindyr mtp at det bara är en enkel grandörr

K-rauta säljer iaf dörr helt i glass för ca 1600:-

http://www.k-rauta.se/Pages/Solution...eden%20Catalog)

MVH
    Sakke
    Senast redigerad av drsakke 2011-12-14 16:03 Anledning: link

3.    länk #3
    fresves avatar

Helt ointressant, svar på min fråga tack..
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

4.    länk #4

God dag yxskaft.
    Hittade inte ngn liknande, därav svaret , och då också relevant svar på ett sätt. Hittade bara en solid grandörr utan fönster til 2200.(och det i Finland).

Så nej, vad jag kan hitta så finns bara alternativ helt i glass. Så om du vill ha en sådan dörr så får du nog punga ut.
    Varsågod....
    MVH
    Sakke

5.    länk #5
    morsans avatar
    Moderator Medlem: Mar 2004
    Län: Dalarna

Då har ni Googlat dåligt Det finns andra fabrikat men till ungefär samma pris

6.    länk #6
    fresves avatar

Jag har givetvis googlat, men det finns alltid lokala erbjudanden som folk ibland vet om, därav frågan.

drsakke, ursäkta min dryghet, men jag ställde en speciell fråga, och ville inte ha allmäna svar, tänk vad bra världen vore om det bara fanns relevanta svar på frågor på forum!
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

7.    länk #7

Ja, absolut, det vore ju det bästa. Det blev iaf lite liv på tråden då
    MVH
    Sakke

8.    länk #8
    Gudfader Medlem: Mar 2004
    Län: Stockholm

Vi köpte vår bastudörr samt 4 förrådsdörrar i olika storlekar från Furuhälls Snickeri. Vet att jag googlade ganska mycket innan jag hittade detta snickeri. De var, i alla fall för några år sedan, de billigaste jag kunde hitta. Vi ville också ha en extra bred dörr i mått som inte fanns i katalogen, men det var inga problem för dem att tillverka en sådan dörr till oss.

Jag har bestämt för mig att när jag skulle beställa bastudörr så fanns just en sådan dörr med glas längs hela långsidan som du vill ha, men nu i katalogen är fönsterdelen betydligt kortare. Men ring och fråga. Man kan inte köpa direkt via Furuhälls snickeri utan måste beställa via en återförsäljare.Och frågor om pris får man gå till återförsäljaren för att få.

http://furuhallssnickeri.se/sida1.ht...astudrrar-1057

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västerbotten

Du kan alltid köpa en solid dörr och fälla in en glasruta, om det lönar sig.

10.    länk #10
    fresves avatar

Bra, nu har jag lite alternativ, tack tack!
    I dörren jag har idag har jag faktiskt gjort ett eget fönster, men nu önskar jag ha en lång smal ruta.... Snålar jag så kommer jag ha kvar den gamla dörren men fräscha upp den med ny panel.
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

11.    länk #11
    fresves avatar

Efter lite test så kommer jag nog faktiskt spara 4000 kr, den gamla dörren har nu fått lite färg, gör enorm skillnad.. (hade tänkt o betsa en ny dörr oxå, lika bra o testa på den gamla först..)
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

12.    länk #12
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

har du målat bastudörren?

13.    länk #13
    fresves avatar

betsat med vattenbaserad bets.
    / Fredrik
    -- www.fresus.se --

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01