Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Västra Götaland

Man skaffar eller använder allt det du skrev för att man vill slippa att dö och för att det är lag på det.

Varför låser du dörren när du går? Totalt onödigt då det är busenkelt att ta sig in ändå.

Du får gärna upplysa oss andra i hur lätt det är att veta att ett hemligt mobilnummer som är inställt på att göra något via sms som bygger på vad jag säger att den skall göra är lätt.. Och hur den risken är högre än att man av misstag råkar slänga in en handduk eller likande när man städar utanför bastun.
    Senast redigerad av frohike 2011-10-29 15:40

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Örebro

Jag låser dörren för att jag skall få ut något på försäkringen.

Jag har öht inte värderat riskerna mot varandra, det är något var och en får göra själv. Utifrån hur var och en avgör hur stor sannolikheten och hur stor konsekvensen är.
    Renoveringsbloggen på landet
    http://hassleby.amiga.tm

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: Västra götalnds län

Beroende på hur ofta du behöver fjärrstarta bastun kanske det billigaste är att skicka sms till grannen och låta h*n slå på bastun.
    Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende

//Zixten

4.    länk #19
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Örebro

Beroende på hur ofta du behöver fjärrstarta bastun kanske det billigaste är att skicka sms till grannen och låta h*n slå på bastun.
    Och utlova en öl i bastun sedan som belöning :-)
    Renoveringsbloggen på landet
    http://hassleby.amiga.tm

5.    länk #20
    Göran.Ws avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Ålder: 44
    Län: skåne Tomelilla

Känns lite så där att fjärstyra en bastu.
    Ett kallt bastu aggregat blir lätt en avställnings yta.
    Verkar vara en onödig risk man tar när det inte tar mer än någon timme för bastun att bli varm.
    "Ge mig vilken miljögodkänd panna som helst och jag kan elda den så förbannat dåligt så den inte ens skulle bli i närheten av miljögodkänd, det är en konst att elda ved pannor rätt"

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01