Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2008
    Län: stockholms

Spotar i bstu?

Vi håller i momentet på att renovera våra badrum och i det stora badrummet ska vi ha en bastu i direkt anslutning till badrummet. Nu kommer vi att sänka taket i badrummet och sätta in spottar och snickarn frågade om vi ville ha likadant i bastun. Nu undrar jag vilken typ av spottar jag kan ha i bastun. Är detta samma som i badrummet eller måste det vara någon speciell typ som tål värmen?

Jag har googlat men hittar bara olika former av led spottar med tillhörande transformatorer och detta är något jag helst vill undvika om möjligt.

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: May 2011
    Län: Gävle

Kanske sent svar men inga spottar i bastu! Sätt ljus under lavarna och eventuellt i ryggstödet.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: May 2008
    Län: stockholms

Tack! Hitta halogen spots frå IFÖ för bastu men det blir bara två st sedan belysning under lavar...

4.    länk #4
    Junior medlem Medlem: Jun 2011
    Län: Stockholm

Kanske sent svar men inga spottar i bastu! Sätt ljus under lavarna och eventuellt i ryggstödet.
    Tips, förslag, exempel? Jag vet att jag kan Googla men ibland sitter folk med grymma tips på rätt produkter

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01