Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #61
    Junior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Vestfold

Dra b-llen i gruset!
    Nu blir jag sugen på att bygga bastu!!!

2.    länk #62
    Senior medlem Medlem: Jan 2007

Har man någon luftspalt mellan bastu-folien och panelen?Har du satt panelen med clips eller har du spikat?riktigt snyggt..
    /
    M

3.    länk #63
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Stockholm

Yapp, det har bastats mycket i jul, har dock inte byggt helt klart, utsida samt relax del pga av andra saker som kommer emellan. Hur som helst kommer de senaste bilderna. Jag är mycket nöjd invändigt förutom att golvet är lite kallt, ska bygga en trall så småningom. Som ni ser har jag placerat högtalare lite diskret under ena laven. Det är väldigt avkopplande med musik till bastbadandet. Trojlee ! Jag har panelen direkt mot folien, kanske inte optimalt. Inga clips utan spikat panelen för hand. har ingen spikpistol, Borde kanske skaffat men jag gillar att fästa med spik och ev. kunna lossa och ändra
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	BastuJan19B.jpg
Visningar:	61
Storlek:	65.3 KB
ID:	56795  

Namn:	BastuJan19C.jpg
Visningar:	67
Storlek:	112.9 KB
ID:	56796  

Namn:	BastuJan19A.jpg
Visningar:	61
Storlek:	96.9 KB
ID:	56797  

Namn:	BastuJan19D.jpg
Visningar:	60
Storlek:	104.0 KB
ID:	56798  

4.    länk #64
    Nykomling Medlem: Jul 2005

Härlig bastu och härligt dokumenterat! Tack!

5.    länk #65
    Junior medlem Medlem: Jan 2010

Super snyggt projekt

Vad har du valt för högtalare som funkar i bastu?

6.    länk #66

Tackar tackar ! Högtalarna är från JULA, billiga marinhögtalare men duger
    Jag var för orolig att fukt skulle skada några dyra B&W eller liknande

7.    länk #67

Det blev en del spill över då jag ville ha skarvfritt på väggar och tak.
    Slängde ihop en bastukudde åt hustrun

Namn:	Bastukudde.jpg
Visningar:	38
Storlek:	116.6 KB
ID:	58254  

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01