Elarbetsansvarig
m.m.
|
2010-08-01, 17:39
|
|
|
Nykomling
Medlem: apr 2010
Län: VÄSTERNORRLAND
|
Bastustuga 2010
Hej
Håller på att bygga en bastustuga på 3,2x5m Kommer att isolera väggar samt tak, och i bastudelen kommer jag att sätta folie på väggarna, Har hart mycket om att man ska ha en luftspalt på ett par cm, imellan folie och panel Hur har ni gjort?? Kommer att bygga bastulaven efter 2 väggar, så det kommer att gå åt ganska mycket virke, Vad har ni använt till bastulav, som inte kostar en mindre förmögenhet? Mvh Senast redigerad av Lajkare 2010-08-01 17:48. |
|
2010-08-02, 20:47
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: dec 2005
Inloggad |
|
|
2010-08-05, 11:41
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: dec 2005
Inloggad |
Att skåla själva lavarna man sitter på skulle jag nog tänka över en stund, dels så blir man lite låst i hur man sitter och dels så blir det inte skönt att ligga på om man skulle vilja det. Ryggstöd kan man gärna ha, jag hade själv tänkt göra ryggstöd men nu är jag tveksam. När man tänker efter så sitter man ju oftast framåtlutad med armbågarna på låren men visst, ibland är det skönt att luta sig mot väggen.
Kjell |
|
2010-08-12, 23:09
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: sep 2005
|
Skippa folien och sätt masonite i stället med en liten luftspalt mellan panel och masonite. Jag utgår från att du inte kommer att hålla varmt i bastun hela vintern... Du kan annars få problem med fukt som kondenserar vid folien.
|
|
2010-08-24, 17:55
|
|
|
Nykomling
Medlem: apr 2010
Län: VÄSTERNORRLAND
|
Nu är golvet lagt i bastun, och snart är det dax för innertaket
Efter som jag kommer att ha stjärnhimmel, 81 st tunna fiber trådar, så blir det lite tight och besvärligt, med isolering i taket. jag har ca 16cm imellan ytter och innertak, undrar om det kommer bli problem med kondens om jag skippar isoleringen i taket? Och om det kommer att bli mycket längre uppvärmningstid? |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|