Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    ama
    Senior medlem Medlem: Sep 2002

Årets knäppaste löylydoft?

Jag brukar botanisera i "prylar du inte visste att du behövde till bastun"-hyllorna när jag är i Finland. Något som slagit stort de senaste åren är löylydofter, en liten skvätt i löylyhinken och sedan kan bastun dofta rökbastu, björk, eucalyptus, skog osv. Väldigt trevliga att leka med, vissa funkar bra mot förkylningstäppa, andra luktar "bara" gott.

I år fanns en ny doft, och jag måste säga att den är redigt knäpp: salmiak!
    Som att basta i en ask med Salta Katten...

/ama

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: May 2009
    Ålder: 26
    Län: Jönköpings län

hehe själv skulle jag nog inte sitta kvar länge i den bastun

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: May 2009
    Län: Värmland

testa kasta en död flyga på aggregatet annars så blir det spännande, vederbörande har vid en stunds sinnesförvirring prövat detta en gång i tron att flugan skulle *poff* i värmen.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Mar 2007
    Län: Västra Götaland

wow... det har jag inte sett innan...

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007

har faktiskt tjärdoft i bastun just nu och den är god om man som jag gillar tjära!

6.    länk #6
    Nykomling Medlem: Jan 2005
    Län: Jönköpings

Jag har följande: betyg 0-10
    Björk 8
    Eucalyptus 9
    Citrus 10
    Tjära 8,5
    Teepuud (estniska) 8
    Pepparmint 6
    rökbastu 7
    Salmiak låter gött!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01