Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2008
    Län: Stockholm

Bastudörr

Jag ska bygga en bastu som man når direkt från tomten - dvs det kommer inte att finnas något relaxrum el dyl och därför heller ingen sedvanlig innerdörr. Tacksam för råd vilken dörr jag ska köpa som fungerar både som ytterdörr och bastudörr. (Vill ha glas i dörren.)

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2008

Den enda dörr du ska välja, och speciellt när du använder den som ytterdörr, är en med metallram så att du inte riskerar att dörren sväller och inte går att öppna. Alltså är det en bastudörr du ska ha, med tillhörande karm kanske ka tilläggas. De är säkra ur den synpunkten.

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Oct 2007
    Län: stockholm

En bastu dörr får väl inte vara låsbar, om du nu skall ha den utifrån så kanske det blir ett bekymmer?

4.    länk #4

Hej och tack för svar från er bägge. Ska checka vad det finns för dörrar (tips emottages både vänligt och bestämt...) med metallram. Eftersom jag bor på en liten vindpinad ö ute i skärgården behöver inte dörren lås;-)

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: Gävleborg

Hej Stefan, har du hittat någon bra dörr. Jag har samma behov men jag behöver kunna låsa.

6.    länk #6

Det blev till slut en lösning med innerdörr... Kollade dock saken med flera byggvaruhandlare, och alla tyckte att jag skulle köpa en enkel och billig förrådsdörr - gärna med metallkarm. Lycka till!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom