D
Draggi: [citat] Hej! Har ett liknande problem så nyfiken på hur det gick för er här? Någon hjälp från försäkringsbolaget?
3 svar · 1,7k läst
·
T
teuvo tainio: [citat] Godkväll, jag köpte en Hoover för ca 20 år sedan, jag trodde att det var ett kvalitets märke, men tyvärr blev den inte långlivad, jag gav upp efter ett/par år, köpte en Electrohelius som jag inte hade höga förväntningar på, men den var nog den bästa tvättmaskin jag haft, jag vill påstå att den var bättre än min nuvarande Bosch serie 8. Electrohelius hade lite lägre
5 svar · 195 läst
F
Fluxor: [citat] Har man inte ytskiktet på plats kan man ju alltid dra det inuti väggen. Det är vad jag skulle gjort, men jag upptäckte problemet när kaklet var på plats... Vill man ha en avstängning så måste det ordnas i matande ände.
4 svar · 280 läst
·
H
hempularen: Jag funderade också på den förklaringen. Hela lösningen med en löst liggande transformator osv, ser inet rikitigt ut som original, Man ser ett spå i skåpet på första bilden.- Ser ut som en plats där transformatorn har funnits i original. Jag skulle gissa att detta kan ha varit (någorlunda) korrekt utfört från början. Kankse med en skarvdosa på väggen. Men så har transformatorn
10 svar · 653 läst
·
L
ljung87: ja, du vet, ibland tar bandet över järnet.. så då blir det så, men det gick ju bra, lite övertalning bara.. hehe..
12 svar · 382 läst
·
Demmpa
Demmpa: Det är fixen som håller ramen till brunnsgallret (& klinkersen).
2 svar · 204 läst
·
Farstatjej90
Farstatjej90: Garanterat nåt miljöskit som inte fungerar. Undvik.
1 svar · 228 läst
·
X
xxargs: Detta är inget mot hur det kan se ut i fogarna efter en tids användande med duschen och stänk av tvagning. Fläckarna ser ut som spår av en olja i små droppar och en smula av det har sugits in i fogmassan och vätt det mörkare. Du får prova med tex. klorin power mousse eller motsvarade produkt. - det är alkalisk och fräter inte på fogen på samma sätt som en kalkborttagningsmedel kan
1 svar · 210 läst
·
Gustavsson_Värmland
Gustavsson_Värmland: [citat] Ja sitter med samma fråga 😂 Fattar inte hur de kan va så otroligt otydliga instruktioner. Killen som skulle montera hade också noll koll vad de ska va.
27 svar · 8,3k läst
·
C
calvin82: Avloppet sitter lite fel. Behöver komma ut lite från väggen och helst lite till vänster också. När jag googlar hittar jag en massa olika anslutningar. Söker tips på både stos och wc som funkar ihop. Helst äldre snitt på wc eller väldigt enkel form.
0 svar · 133 läst
·
MalinMalvina
MalinMalvina: Är i precis samma sits som trådskaparen, hur löste du det?
7 svar · 8,6k läst
·
Intet
Intet: Tror det blir för mycket motstånd. Prova med en dammsugarpåse istället.
1 svar · 163 läst
S
Sibirien: Jag har en Tapwell 7200 blandare till takdusch, drygt 10 år gammal. Flödesvredet hade tidigare ett "stopp" i läget mellan flöde till handdusch och takdusch, dvs där vatten inte kom till varken handdusch eller takdusch, men det har försvunnit. Vredet blev dessutom trögt. Jag monterade ur hela den keramiska insatsen och rengjorde lite. Nu är trögheten borta, men "stoppet" kom inte
0 svar · 97 läst
mexitegel
mexitegel: Går inte att avgöra diameter på rören du behöver, men mät (sannolikt är det 40mm) och åk till närmsta bygglads och köp dig vita avloppsrörsdelar, typ Faluplast; ett T-rör, en 90-graders böj och en bit rör och koppla enligt nedan, alla delar ska ha muff i båda ändar och notera att du ska ha minst 2cm lutning per meter på horisontella rör: [bild] Alternativt sätter du ett t-rör
1 svar · 141 läst
·
Sommarstugelivet
Sommarstugelivet: Vi står med samma fundering och är nyfiken att höra om det blev målning för er och hur resultatet isåfall blev?
3 svar · 2,5k läst
H
hempularen: När det gäller handfat, så sitter ofta stoppet inte nere i vattenlåset, utan det är hår blandat med tvålrester som fastnar på vägen ned. Det brukar finnas en eller flera "armar" som går till hålet för centrumskruven. På dessa fastnar hår och annat. Man brukar få skrapa och vispa med en lång skruvmejsel uppifrån. Ofta räcker det.
5 svar · 241 läst
·
F
fjällstugan26: Hej ! Behöver köpa 2st nya frånluftsfläktar Till badrum resp toalett Idag sitter fläktar i taket som startar när man tänder lampan och fortsätter att gå en stund när man släcker. Är på jakt efter fläktar med låg ljudnivå som går på lågfart hela tiden och man manuellt kan öka för en viss tid och sedan återgår till lågfart. Är det någon som har något bra tips På fläktar
0 svar · 97 läst
Zevv
Zevv: Vi har Noro med deras förlängningsprofil Ex denna med runda 80*80: https://www.noro.se/produkter/dusch/duschhorna/noro-fix-trend/duschhorn-fix-trend-r-88-klarglas Som ni kompletterar med profil: https://www.noro.se/produkter/dusch/tillbehor-dusch/frost-c-fix-trend-c-r-rordragningsprofil-30mm-st
10 svar · 2,3k läst
·
G
Gullliver: Köpte ett badkar, Hafa Newport. När jag byggde badrummet placerade jag golvbrunnen rakt under utloppet på badkaret i tanke att jag bara skulle dra ner röret i brunnen. Dock är bottenventilen dåligt utformad då den vinklar utåt vilket alltid gör att röret kommer minst ca 7cm från centrum av bottenventilen. Placerar man golvbrunnen efter måttritningen kommer det alltså alltid bli fel.
0 svar · 103 läst
·
G
Gullliver: Köpte ett badkar, Hafa Newport. När jag byggde badrummet placerade jag golvbrunnen rakt under utloppet på badkaret i tanke att jag bara skulle dra ner röret i brunnen. Dock är bottenventilen dåligt utformad då den vinklar utåt vilket alltid gör att röret kommer minst ca 7cm från centrum av bottenventilen. Placerar man golvbrunnen efter måttritningen kommer det alltså alltid bli fel.
0 svar · 126 läst
·
S
sin: Någon här som testat Finnfoams våtrumsskivor? Ingen ny produkt vad det verkar utan har funnits ett tag på marknaden. De ska fungera som tätskikt och fungera med produkter från de flesta stora tillverkare av tätskikt, som Weber, Ardex etc. enligt deras hemsida. https://tulppa.se
0 svar · 92 läst
M
M8745: Du kan använda en Pax Levante 50 och köra den på 12v då behöver du inte oroa dig för elen. Du använder ett 12v drivdon från Hide a Lite. https://www.elbutik.se/product.html/led-trafo-pmr-12v-84w-dc?gad_source=1&gad_campaignid=21583955649&gclid=Cj0KCQjwkMjOBhC5ARIsADIdb3cBAMu_EvTWNr7EIBzJlal0E4kTM7cZwCBpHHveItMNre8g9yeI4JsaAsO3EALw_wcB
14 svar · 443 läst
·
pacman42
pacman42: Vi har handdukstork som enda värmekälla i ena badrummet. Jag har golvvärme också, men den är numera avslagen då handdukstorken räcker och blir över. Lite golvkallt blir det om man inte lämnar dörren lite på glänt så att luften lättare kommer in från rummet utanför.
9 svar · 419 läst
·
H
HemfixarenHulken: [citat] Skumt. Har bara gjort något försök än att sätta upp skena mot regel. Men gick så jäkla slirigt så jag pausa. Bifogar bilder på vad jag jobbar med. Gör nåt fel kanske?
2 svar · 173 läst
·
Jennie Blomgren
Jennie Blomgren: Den installerades för 3 år sedan pga att den förra bara gav iskallt eller skållhett vatten. Nu visar det sej att denna gör likadant! Den har inte använts förrän nu då sommarstugan har renoverats, men den har tydligen varit så här sedan första dagen. Varmvatten till vänster och kallt till höger. Vet dock ej om den är inställd på 38 grader inuti som jag fick råd av AI att
0 svar · 109 läst
·
J
Joakim654: Eter att ha gjort en ny rendering och diskuterat lite så landar vi i att alternativ 3 mest skapar korridorer i badrummet och inte ger så mycket användbar yta, samtidigt som den stjäl användbar yta från tvättstugan. [bild]
6 svar · 781 läst
·
C
cpalm: [citat] Man får vara försiktig med (anti-)kalkmedel på kalksten (som marmor).
1 svar · 178 läst
·
mexitegel
mexitegel: Ditt andra förslag är klart att föredra.
7 svar · 392 läst
M
MariaNina: [citat] den har nu knackats bort. tack för din input
4 svar · 849 läst
W
Wermsudd: Här kommer en liten update. Innan jul var jag förbi Kakelspecialisten i Årsta där dörrarna var köpta. De kontaktade Macro Design som i sin tur väldigt snabbt skickade ett gångjärn. Det var dock fel gångjärn, mer exakt det nedre gångjärnet istället för det högre. Så jag bad Kakelspecialisten att ta kontakt med Macro Design igen och därefter började väntan. Hörde av mig med med
6 svar · 552 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.