useless
useless: [citat] Om det skulle inträffa något i framtiden som gör att försäkringsbolaget blir inblandat är det väl bara att låtsas som att reparationen aldrig har gjorts och hänvisa till det ursprungliga kvalitetsdokumentet...
6 svar · 499 läst
·
T
tomasjo: Tack!!! Det var bända och dra uppåt som gällde. Nu fick jag loss den. Tusen tack för snabb hjälp.
2 svar · 948 läst
·
S
Stefan1972: Fast vad betyder det att "plattsättaren har beställt" Någon part måste ju ha valt nåt och oftast är det ju kunden som pekar på vad man har för önskemål och vilka kulörer. De flesta kunder vet exakt vad de vill ha efter att ha studerat prover och kataloger noga. Så det beror ju helt på hur konversationen gått.......har ts bara sagt att det ska vara samma kulör på vägg och golv så
20 svar · 1,5k läst
KJD
KJD: [citat] Ok, rimligt. Ett alternativ skulle kunna vara att slipa ev då? Men säkert ännu svårare.
2 svar · 375 läst
R
-Ruff-: Tack för bra svar. Jag jagar husbyggaren för info så slipper jag förhoppningsvis provborra. För nån annan som jagar samma info som jag så hittar jag följande på säker vatten: Infästning i golv eller väggar med tätskikt i våtzon 1 Rätt metod för borrning och skruvning Jag tolkar den info jag fått till mig hittills som att: • Skruvinfästning i enbart gips är ajabaja. Bärande
7 svar · 534 läst
·
K
kedjehus1973: [citat] Det är kallvattnenröret. Har fått till mig att det kan se ut sådär ibland? Golvbrunnen ovan är ju bytt, så kanske från det tillfället? På takplattan direkt under röret finns inga spår av vatten, det tänker jag borde synas på spånskivan, så i så fall är det från innan innertaket byttes i tvättstugan eller kondens??
5 svar · 815 läst
·
T
Testarn: It looks like there is a coupling between the water pipes and the current tap. I'd remove that and bring it and the new tap to a shop where they can help you find a new coupling(nippel) with external threads that matches the old pipes and an external thread that fits the new tap. Then you can connect the old pipes with the new tap.
1 svar · 353 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Tänker detsamma att lägga på spackel och sen färg ovanpå ett tätskikt ger ju s a s dubbla tätskikt eller åtminstone ett enda icke typgodkänt tätskikt. Två dåliga saker för fastighetsägaren. Skulle jag själv äga badrummet och det var gammalt och jag ville göra en lätt uppfräschning så skulle jag inte tveka att bredspackla med våtrumsspackel och måla med våtrumsfärg. Men det
11 svar · 856 läst
·
Glocalizator
Glocalizator: [citat] Tack för svaret Demmpa! Jo, det vet jag, en EC-kanalfläkt 0-10v som har en byggd potentiometern. Min fråga är vilken kanalfläkt? Boxfläkt eller vanlig? https://ventilation.se/sv/products/kanalflakt-ostberg-lpkb-silent-125-c1-ec https://ventilation.se/sv/products/kanalflakt-ostberg-ck-125-c1-ec Jag planerar sätta den på kallvinden.
2 svar · 450 läst
D
diskho: Fler får gärna välja vilken lösning ni gillar best. 🙂
9 svar · 545 läst
·
BirgitS
BirgitS: Enligt andra i forumet har Tapwell en bra kundtjänst som hjälper till att komma fram till vilken reservdel som behövs och skickar den.
2 svar · 1,0k läst
·
H
Henrik Larsson3: [citat] Tackar! Nu hittade jag insatsen 👍
2 svar · 451 läst
·
E
Ellen Riefel: Vi bor i ett hus som är byggt 1974 och troligtvis är badrummet också från den tiden. Nu vill vi gärna installera en ny toalett och kran, men vi har svårt att hitta rätt kopplingar till rören för att till exempel kunna sätta dit en avstängningsventil och en ny kran. Vi har bifogat en bild som visar hur toaletten och rören till kranen kommer ut ur väggen. Röret som den röda pilen
0 svar · 504 läst
·
M
malander: [citat] Tack!
4 svar · 630 läst
·
T
tergo: bara en utseende fråga
1 svar · 917 läst
·
H
Harald Blåtumme: Problemet i TS är ju så oerhört enkekt att åtgärda enligt valfritt förslag i tråden Bara fixa. Behövs inge ytterligare diskussion.
26 svar · 4,0k läst
C
Chris__: [citat] Det är ett hus, men jag antar att det var det sistnämda. Att dom är lata har jag ju märkt på resten av rummet så det skulle inte förvåna mig. Lite lustigt bara, och j-vligt surt att behöva dra om det där när jag inte hade planerat att öppna golvet under kaklet. Men men. Tack!
2 svar · 556 läst
·
V
Anonymiserad 23608: Det är dyrare. Det är ju ett hedervärt att försöka prissätta ett byggprojekt/badrum på det viset men i mina ögon blir det fort irrelevant eftersom alla projekt har sina specifika förutsättningar. Sen kan man alltid resonera kring rimligheten i artikeln. Det står att 10 kvm badrum ska kosta 74700 att få kaklat, medan ett hälften så stort utrymme skulle kosta 48000 kr för
1 svar · 1,7k läst
Intet
Intet: Vatten, ja. Men inte mekanisk påverkan.
7 svar · 790 läst
·
P
Anonymiserad 671848: Skulle slå på belysningen på vår Pax Velvet 1430 Handdukstork, men det knäppte till och funkande sedan inte. Lät som att någonting "gick". Var ingen säkring eller så, men kanske något i själva handdukstorken. Någon som vet om det är svårt att byta belysning i dessa eller om det egentligen inte ska behövas? Är ca 7 år gammal.
0 svar · 318 läst
M
munge: De svarta rattarna är tydligen avstängningsventiler för respektive avstick. De var betydligt mer medgörliga än ballofixen och den blå ventilen. Arbetet går vidare 🙂
5 svar · 491 läst
·
G
Grannjävel: Badrumsrenovering pågår. Vägg som visat sig vara bärande skall rivas och ersättas med en avlastningsbalk i taket som kommer sticka ner 15cm (stål) eller 22cm (trä). Inga andra möjligheter enligt byggarna. Att sänka innertaket och dölja balken känns inte aktuellt då det skall in badkar och takdush som ev blir tajt på höjden. Vi skall dock räkna på det mer noggrannt. Någon som har
0 svar · 420 läst
·
R
Robert-san01: Tror det är dessa gångjärn jag har själv och jag tror det är Bohle som tillverkar dem. Det är läges stoppet som du kan ställa in med den lilla skruven. Vrid dörren till det knäpper till och den är i "fixt" läge, lossa skruven och vrid dörren till önskad ny position, dra åt skruven. Du har samma funktion på både uppe och nere gångjärnet så kan med andra ord ha två olika
1 svar · 944 läst
·
BirgitS
BirgitS: Du kan ta bort rör som inte behövs, men du bör inte lämna kvar rörbitar med stående vatten och som saknar vattenflöde, eftersom legionella kan växa till i sådana. Rören tas bort eller pluggas i andra änden av dem. Det är sällan som man har max flöde i tvättställ och dusch samtidigt.
1 svar · 364 läst
A
AG A: Du får nog ta några foton av badrummet, och vart du lokaliserat doften ifrån. I mina öron låter det helt osannolikt att det skulle röra sig om en fuktskada. Du skulle då ha sett någon form av spricka/skada på ovansidan av toaletten. Om en besiktning kostar 14.000 (fjorton tusen) så ska du avboka den helt oavsett. Det är normalt att det blir fuktgt i hörn och skrymslen. Där kan det
2 svar · 882 läst
J
Jonna Bo: Jag behöver råd här inför en budget-renovering av badrum/tvättstuga. Har tänkt mig att måla väggarna på våtrumstapeten. Av någon anledning sittter det som en bård tapet som överlappar den andra högst upp. Kan man slipa? Spackla? Hur gör man i våtrum? Vill inte ha en ful skarv där när jag målar.
0 svar · 591 läst
·
H
he-peter: [citat] Jag skulle tänka på hygieniska aspekter med akustisk paneler.
1 svar · 690 läst
Stampen
Stampen: Problemet löst, hittade ny panel i en webshop i Italien.. :)
2 svar · 637 läst
·
P
Pucco: Det finns i manualen. Om du inte förstår vad som menas där är det inte lämpligt att göra jobbet själv. [bild]
5 svar · 514 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.