Stefan N
Stefan N: Men att få dit en klämring med all smörja nån kletat dit blir ju inte lätt.
4 svar · 5,0k läst
·
hscn
hscn: Teleskopstöttor fungerade bra för att fixera trälist vid kakling av mindre badrum. Tror inte att flexibel fix är helt pålitlig vad gäller exakt placering av plattorna, kan nog sjunka lite utan stöd. Ex https://www.byggmax.se/verktyg/stegar-och-byggställningar/teleskopstötta-p287050?gclid=EAIaIQobChMIs_fsy_O63wIVTs-yCh1aHAxHEAQYASABEgJLpPD_BwE
5 svar · 4,5k läst
·
N
Nissen11: Tack för svaret, nu har jag köpt en flaska stensåpa, ska se över jul hur det funkar. Nissen
2 svar · 1,4k läst
J
Jocke Best: Sorry missade det lilla draperiet, men då kan det ju funka bättre. Ja har man inte bytt karmen så kan det inte bero på det heller.
6 svar · 3,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Inget krav på våtrumsgips längre.
1 svar · 779 läst
Bernieberg
Bernieberg: Du bör välja ett täskiktsystem som är godkänt av Byggkeramikrådet (BKR): https://www.bkr.se/godkanda-tatskiktssystem/ Byggmax har två system med där, ett foliesystem och ett rollbart system. Respektive system har sin egen monteringsanvisning och det är denna som gäller. Du kan inte titta på vad anvisningar för andra system säger, det är just system som är utprovade med angivna
1 svar · 1,7k läst
L
Lärospånet: [citat] Snygg lösning!
1 svar · 3,0k läst
·
Härryda2015
Härryda2015: lite OT, hörde att det inte funkade med gängtape i denna lägenhet...:crysmile: [MEDIA=youtube]OP30okjpCko[/MEDIA]
26 svar · 3,7k läst
·
hscn
hscn: Hade samma funderingar/oro om det första golvet, gjutet mot gammal ojämn stengrund med okompakterad Leca under. Har lagt plankgolv och klinkers med förhöjning av betong under. Låter mindre ihåligt idag än det gjorde för tio år sedan och inget har sjunkit. Dock var plattan ca 10 cm om jag minns rätt. [bild]
3 svar · 3,1k läst
·
H
hempularen: Kostnad är vanskligt att uppskatta. Men lite väldigt grova tankar: Tätskikt golv 5 - 10 000 beroende på vad du vill ha. El 5 - 10 000, antar då el till en saniflo, el till allmänbelysning på toan. Kan bli dyrare om det är svårt att hitta ngn. vettig anslutningspunkt för indragning till nya toan. Saniflo + toastol 10 - 15 000. Handfat, blandare osv 1000 - 2000 Rör, kopplingar osv. 2 -
2 svar · 4,0k läst
·
S
sinuslinus: Inr går åt båda håll såg jag nu. Skulle inte anta utan att kolla med aktuell tillverkare.
10 svar · 3,9k läst
B
Bobbban: [bild] Köp en badrumsrtöskel och limma dit den [citat]
1 svar · 4,4k läst
·
M
Mehr66: Tack för svaret. Jag har informerat försäkringsbolaget om åtgärdsplanen och inväntar svar. Hoppas att försäkringsbolaget fattar rätt beslut.
2 svar · 1,7k läst
hscn
hscn: [citat] Verkar minst sagt primitiv. Har du möjligen någon koppling till säljaren? [MEDIA=youtube]8vlewEZtQQY[/MEDIA] :crysmile::crysmile:
9 svar · 2,2k läst
·
S
Stefan1972: Är nog omöjligt att få det till dolt fel. Lyfta på golvbrunnen ingår nog i den mest basala undersökningen och den där brunnen är inte särskilt ny så redan där borde man insett att har det inte hänt nåt så kommer det att hända.
28 svar · 4,3k läst
·
mexitegel
mexitegel: [citat] [citat] Precis så, men använd inte kvartalsstav. Att figursåga listen förutsätter ju att dess profil inte är högre än listen annars ser det nog märkligt ut.
21 svar · 5,3k läst
·
A
Avle: Tack för svar Thiger, murstocken ligger rakt fram i bilden, Höger halva av väggen rakt fram i bilden är murstock den högra väggen verkar vara en murad stödmur till murstocken då den vilar på syllen till hjärtväggen. Jag har bilat bort hela plattan nu och den stora stenen ligger helt löst i det före detta badrummet. Jag måste nog ta och spräcka den för att kunna dra rör ordentligt
2 svar · 2,0k läst
·
S
slurppe99: Förstår inte riktigt varför man ska pressa hantverkare så att de riskerar att göra ett halvbra jobb. Firman som erbjuder 10 dagar anser många att det inte räcker till då flera aktörer är inblandade. Det mer normala är 3-4 veckor beroende på vad som ska göras. Däremot begär jag alltid att överenskommen tidsaspekt ska gälla. Annars får de dra av eller kompensera mig. Det ska vara
6 svar · 2,9k läst
Christer_77
Christer_77: [citat] Grymt. Tack så mycket. Den var tydligen inte programmerad men nu är den.
3 svar · 2,8k läst
·
J
jojo123: Har inte sett men kan finnas , ha lite is i magen och avvakta , kommer säkert in någon som vet
3 svar · 3,4k läst
D
deeply89: [citat] Det få jag nog kolla upp isåfall. Tog bara för givet att väggen skulle klara det oavsett om vi hänger skåpet själva eller väljer att dem gör det. Det är precis bredvid spegelskåpet och komoden, så det e på samma vägg . Kanske ska satsa på att fixa det själv...? För skåpet hos den leverantören är så himla dyr.. och om de tar betalt för arbetet också.. Men dock vill
4 svar · 2,0k läst
M
MagHam: Som jag ser det så finns ingen anledning att pigmentera formoljan, färg kan man alltid tillföra efteråt. En torr ren betongyta kommer att suga tunn färg på djupet senare också (nu pratar vi inte tjock akrylatfärg, utan någon slags färg med lasyregenskaper) Däremot att vibba lagom, och ha en betong med höga flytegenskaper och en siktkurva med lite överskott på fin sand kan nog
7 svar · 2,7k läst
·
jockeping
jockeping: Hur har det gått @tompee3?
3 svar · 10,2k läst
·
A
Atom: Tusen tack. Nu är allt klart. Tack vare era tips, har jag hittat denna filmen. Nu är det bara att köra på. Tack igen. [MEDIA=youtube]bn0WzsOe50o[/MEDIA]
7 svar · 2,0k läst
K
KJE: Kanske det skulle kunna gå att få ut den med ett sånt här: https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/avloppsror/klosettanslutning-2000034563
13 svar · 6,4k läst
·
D
David_Berglund: Kan inte riktigt hålla med om att argumenten endast är visuella. Den inledande frågan handlade ju om att kunna placera en spegel. Visserligen på sätt och vis en visuell funktion ;) men likväl väldigt funktionsinriktat. Vidare tycker jag själv att idén med semi-integration mellan klädrummet och badrummet är extremt funktionellt. Jag kan stå i badrummet och göra mig klar medan min
43 svar · 4,2k läst
·
B
Bajaj18: [citat] Ok, tack, då är jag med!
10 svar · 42,0k läst
·
H
hempularen: Som sagt råspont kan kräva tjockare spackel.
3 svar · 4,3k läst
S
-Stearin-: Tack för era svar. Intressant att Arredo är deras eget märke, det visste vi inte. Vi får vara nöjda med kaklet vi fick. Det är säkert lika bra som det andra. Det kändes bara konstigt att de ersatte en produkt med en annan utan att meddela oss. Renoveringen är ju inte påbörjad än så det blir ju samma kakel i hela badrummet iaf.
13 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.