T
TheGame: Jag är ingen expert men måla klinker låter som ett misslyckat projekt oavsett vad färgförsäljarna säger
1 svar · 2,2k läst
A
Annananna: Tack för svaren. Vi lyckades få hit en rörmokare redan idag. Slapp böka med det.
6 svar · 2,3k läst
·
N
Niklas Rickardsson: [citat] Hej, Har liknande problem har Ebeco ENB therm 500 , satt den på 25 grader o känns ljummet har betongplatta o klinkers o bor på bottenvåning, mätt temperaturen med ir o är 25 grader på golvet men in min gamla lägenhet va 25 grader varmt o gott, bodde dock inte på bottenvåningen då. Hur har det gått för dig med värmen i golvet?
3 svar · 2,1k läst
N
Niklas Rickardsson: [citat] Hej, Nejdå jag lever allt !. Tack för alla inlägg, den del vettigare än andra dock. Tog upp vattenlåset o tryckte i det ordentligt igen o fyllde på mer vatten så nu blåser det inget upp ur den. Tack !
12 svar · 5,8k läst
Stefan N
Stefan N: Nej, man tar bort gamla mattan först.
1 svar · 983 läst
M
Mehdi665: [citat] Tack så mycket för din hjälp , Nej faktiskt jag hade glömt bort det :surprised:, det är bra att du sa det(y) annars det blir en dålig ventilation i badrummet.
2 svar · 1,0k läst
·
M
mojjen: [citat] Jag ställde kontrollfråga till BKR , där jag även bifoagde bild på en variant med rätt hög golvsarg. Fick svar enligt endan: Hej Det förändrar ingenting Tror att man måste skilja på normal användning och förbygga för kommande rörhaverier. När jag startade frågan, så tänkte jag själv att kraven tog sikt för om ett rör springer läck etc. men reglerna verkar vara för
19 svar · 2,9k läst
M
Mathildahjalmen: Låter ju lite mer avancerat än vad jag tänkt. Det får nog vara som det är fram tills renovering
4 svar · 2,0k läst
·
H
HelenaGj: [citat] Men det är främst kallvattenrören som blir svarta. Båda rören precis vid duschkabinen och vid bockningar. De kromade rör du sett, kan det ha varit kromade kopparrör, som mina? Jag tror inte heller på endast kondens. Jag tror att svavlet har med det att göra. Men säkert, som många skrivit här, skulle det bli mycket mindre svart med mindre fukt i badrummet. Det är ju vattnet
12 svar · 9,0k läst
·
T
TheGame: Sätt en våtrumströskel bara (y)
4 svar · 4,2k läst
V
Vante: Ta bort silen, ta en bild.
3 svar · 3,7k läst
·
Kexets
Kexets: Jag har hittat en fjäder!
2 svar · 2,4k läst
·
T
TheGame: Smyglister ska det stå inte stymlister :rofl:
4 svar · 2,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det beror ju helt på om det är en stor fuktskada där redan eller inte. Jag eller någon annan kan ju omöjligen veta om det finns ruttnade reglar någonstans.
6 svar · 3,7k läst
·
T
Tompafix: Här är gångjärnen beskrivna ivf https://www.duschbyggarna.se/files/other/pdf/Swing-Design-anvisning.pdf
2 svar · 1,8k läst
·
N
nu1mlock: Jag ber om ursäkt för att jag är dum, men jag förstår inte eller så fungerar det annorlunda med just min bottenventil. Om jag stoppar i en insexnyckel i hålet i mitten så händer ingenting. Den åker rakt igenom och kommer ut på undersidan. Insexnyckeln snurrar fritt i hålet oavsett storlek. Om jag stoppar in en insexnyckel (eller valfritt annat föremål, t.ex. skruvmejsel) i något av
5 svar · 8,1k läst
·
L
L0fstr0M: Lite bilder innifrån.
9 svar · 2,5k läst
·
J.Ar
J.Ar: Tusen tack för all hjälp. Jag bytte skruvarna diagonalt på ena sidan av handtagets rosett, alltså spegelvänt från motsatt sida och då fungerade det. Slapp lossa låskistan. Jättebra forum, tacksam (y)
12 svar · 1,6k läst
·
P
Pysseltarzan: Hej! när du skriver spårad skiva med vattenburen golvvärme misstänker jag att du tänker använda dig utav någon typ utav värmefördelningsplåt? kolla in denna sidan om den kan vara till någon hjälp. https://golvvarmekungen.se/golvvarmeplat-varfor-anvander-man-det/
4 svar · 2,4k läst
hafrse
hafrse: [citat] Korrekt, det skall vara min 5cm kvar innan man fäster
15 svar · 5,2k läst
·
J
Johnsson 56: [citat] Ja, ungefär så tänker jag. Dessutom kan man ju idag kommunicera via mobiltelefon, så en kompis/hans fru i närheten av avstängningsventilen vore ju bra
13 svar · 2,1k läst
Bompo
Bompo: [citat] Okej. Då har jag nog rätat ut mina frågetecken för tillfället iallafall. Man tackar ödmjukast för hjälpen :D
12 svar · 9,1k läst
·
M
martouze: Hur löste det sig med detta? och vilket/vilka verktyg använde du? Har nämligen exakt samma problem just nu, testat med kalkosan och andra medel men sitter som berget.
4 svar · 1,8k läst
·
A
A&O: [citat] vet inte riktigt. Tror att wn är ”ny” från 2017..
4 svar · 2,2k läst
·
L
Lund1968: [citat] Tack för att du tog dig tiden att svara.
2 svar · 1,4k läst
E
Elkillen90: Hallå Byggahus Tänkte att jag ska göra färdigt badrummet i påsk. Har haft en golvfirma hemma som gjort tätskikt enligt GVK med plastmatta/tätskiktsmatta på gipsväggarna och gummi på betonggolvet. Nu är tanken att jag ska lägga klinker på golvet, kakel i duschhörnan och i övrigt kakel på halva vägghöjden där jag tänkt sätta en bröstning av kakel. Nu kommer jag till det som
0 svar · 727 läst
T
TheGame: Varken hålet eller dom lossnade bitarna är farligt för konstruktionen det är mest för utseendet.
3 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Efterfrågan är inte så stor så utbudet är rätt litet och det finns bara några få tillverkare till skillnad från kakel.
3 svar · 978 läst
I
Ida2022: [citat] tack snälla för info
5 svar · 954 läst
M
Majkan: Åh perfekt! Det var egentligen precis något sånt här jag var ute efter; enkel installation som inte kräver hantverkare och renovering. Tack för hjälpen! [citat]
2 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.