T
Test konto: Jag vet att detta är en gammal tråd, men ifall någon annan letar efter detta, hittade jag något liknande av Falck Design och GerFlor: https://falckdesign.com/kollektion/ejecta-cs-n-overkantslist-2/ https://www.gerflor.se/professionell-produkter/produkt/pvc-capping-strips-p769-p1509.html
1 svar · 6,4k läst
F
Fady: Tack då ska jag fortsätta riva. Ska jag köra med vanlig gipsputs eller mur och putsbruk?
4 svar · 1,9k läst
·
Promiscuos Monkey
Promiscuos Monkey: [citat] [citat] jag gör som på ritning, rak toa, ordnar sig. Tack
27 svar · 5,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Elen till golvvärmen kommer ju att komma från samma ställe och betalas på samma sätt som om du i stället hade haft en lampa eller en eldriven handdukstork ansluten.
3 svar · 2,1k läst
F
Filipbs: [citat] okej tack för svar! Ja, vacker är den inte men det var svårt att hitta en blandare med cc80 :p Tänkt temporär lösning som troligen blir permanent ;)
2 svar · 825 läst
·
A
axelniklasson: [citat] Bra poäng! Det framgår ett försäkringsnummer i kvalitetsdokumentet så ska ta och ringa försäkringsbolaget imorgon och se om det går att använda den försäkringen. Tack!
8 svar · 5,7k läst
·
F
Filipbs: Tack - då ska jag undersöka lite :)
3 svar · 1,1k läst
·
Matti_75
Matti_75: Måla och underhåll oftare bara.
3 svar · 2,0k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Jag vet ju bara hur mina brunnar var, men då satt pluggen i samma riktning som utloppet. Alltså borde det gå åt andra hållet, till höger i bild. Vi lät en håltagningsfirma såga upp våra brunnar :)
1 svar · 1,8k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Om du får bort all silikon skulle jag lägga hårdfog/klinkerfog istället. Silikon är inte bästa alternativet vid golvet vilket du märkt :(
1 svar · 2,4k läst
·
S
Smoothie: Tog silikon runt täcklocket. So far so good Att ta bort toalettstolen och montera tillbaks den igen får vänta lite. Särskilt som det troligen gäller två toalettstolar...
6 svar · 6,0k läst
·
T
tank77: Bara det är fritt under röret så ska det inte vara något problem att ta bort den söndriga muffen och sätta på en ny!
4 svar · 1,9k läst
·
D
Danielceh: Hej, jag behöver lite tips på vad detta kan vara i duschen? Vattnet fastnar nästan i fogen, så tror på dåligt fall, så det har blivit något svart mellan väg och golv. Finns det något medel som kan ta bort detta som ni rekommenderar? Eller vad tror ni. Mvh
0 svar · 1,0k läst
·
B
blork: [citat] Ja gissningsvis så har det väl varit så. Någon kanske tryckt in pluppen.
6 svar · 1,3k läst
·
kvirre
kvirre: Just i vårat fall med föreningens problem så har det hela tiden varit så att det blivit en eftersläpning. Våra skador började uppstå kort efter byggtiden 98-99 så leverantörens försvar var då "så var standarden när vi byggde". Det handlar om tätskickt som "målats" på och som inte behåller sin elasticitet. Husen är trähus så rörelser uppstår i stommen och så spricker
17 svar · 4,4k läst
B
Blomqvistarn: Golvreglarna i mitt fd. badrum är nu utrivna och jag ska till att montera nytt golvbjälklag. Har därför möjlighet att montera de nya reglarna på valfri nivå i relation till intilliggande rum (en hall). Jag bygger nytt bjälklag innan badrumsfirma tar vid. Jag funderar över hur mycket lägre är lämpligt att jag monterar det nya bjälklaget för att få rum med flytspackel, tätskikt,
0 svar · 890 läst
M
Moxmox: [citat] Det kan ju klart också bli varmt och gott :rofl:
29 svar · 7,6k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Grå gulnar också har jag surt fått erfara. Om man köper fel grå alltså.
5 svar · 4,1k läst
·
Viggenwalle
Viggenwalle: Hej, Jag behöver hjälp med hur delarna ska sitta ihop under handfatet som gör att bottenventilen åker upp och ner. Pinnen bakom blandaren (den har den vita plastkroken på ena bilden) ska väl på nåt sätt fästas i den horisontella pinnen gissar jag. Trodde jag skulle kunna få in den innanför den böjda lilla metallbiten. Men det kanske inte är rätt tänkt. Önskar lite support!
0 svar · 1,2k läst
·
E
etompau: Skulle säga att det du har öppnat spotten på "felaktigt" sätt. Vid fel på spotten ska hela armaturen bytas. Det är grejor som går på klenspänning och kräver inte elektriker för inst. Bef. spott är av konstantströmstyp, 350 mA. Inte otänkbart att en av dioderna har lagt av, bygla bort diod med en trådbit så ser du om det blir ljus i grejorna. Lösa dioder finns att beställa hos
1 svar · 1,0k läst
·
T
tobsy: [citat] tack det funkade fint. Svårt dra åt ordentligt men klarar sig ett tag.
10 svar · 13,3k läst
·
D
Dast1988: [citat] Får bli så, tack! (y)
2 svar · 2,7k läst
·
A
azellen: [citat] Känns som universalsitsar aldrig passar på toalettstolar,oavsett märke
18 svar · 9,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Duschkabin minskar risken för problem pga. rören genom golvet.
6 svar · 1,6k läst
·
S
Stenhuse: Hej! Behöver er expertis och erfarenhet. Jag ska göra om ett gammalt badrum till ett förråd och tänker att det är dumt att gjuta igen golvbrunnen ifall att någon någongång vill ändra tillbaka. Golvbrunnen är en Purus alfa och tyvärr finns inga lock till den, jag ringde Purus och frågade. Tar gärna emot tips om nån gjort liknande :) Tack!
0 svar · 4,1k läst
·
T
Träkåk: Krasst logiskt är risken vattensprut från duschen minst högt upp på vägg, nära taket. Får du inte gå igenom väggen är det kanske enda sättet att klamra rören i taket och passera utanför skiljeväggen. Någon bör veta om man får passera genom väggen eller ej. Plugga infon "Säker vatten" etc annars
11 svar · 3,3k läst
·
Stefan N
Stefan N: Sito eller Boto.
2 svar · 2,3k läst
·
Martin Berggren
Martin Berggren: [bild] Bild lånad från nätet
3 svar · 3,9k läst
·
S
Sara Aras: Hej, Vi har nu febrilt försökt att få bort dessa fula fläckar från vårt golv i badrummet innan vi ska flytta. Vi har provat både ättika, bikarbonat, svinto, rengöringsmedel etc. Är det någon som har något annat tips på vad vi kan göra? [bild] [bild] Kan tillägga att vi bor i en hyresrätt, så vi vill inte lägga ner några stora summor pengar, utan endast få det att se rent ut
0 svar · 6,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.