D
Deboerak: Har en Cata Badrumsfläkt (Frånluft). Någon som vet om det går att köpa enbart front-skyddet i Glas någonstans? Av någon anledning så lossnade den under natten och gick i tusen bitar. Är en sån här. Men hittar verkligen inte någonstans där modellen Cata E100Gth glasfrontkåpa säljes separat 😟.
0 svar · 407 läst
·
Krilleman
Krilleman: Och det ska även lyftas ett varningens finger för att röra "avstängning utanför huset" om det är kommunalt vatten i fråga. Den ventilen skall endast handhas av VA-verkets personal. Blir oerhört kostsamt om du skulle ha sönder den i egen regi. Har du ingen vattenmätare med tillhörande avstängningsventiler där? [bild] [bild]
3 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: En del av det där var väl nytt 2021 och gällde därför inte 2018. Här är äldre branschregler: https://www.bkr.se/regler/tidigare-regler
4 svar · 1,6k läst
·
M
Magnusrex123: [citat] Så kan det vara. Det är ju ett populärt och fint område. Nästa budgivning så kanske jag bara kör och skuldsätter mig till öronen utan att tänka på konsekvenserna 😂
73 svar · 17,7k läst
·
R
Rickard.lj: Nej det har ingen betydelse sitter tätskikt under plattorna ändå
3 svar · 1,6k läst
·
P
prunila: [citat] Grymt! Tusen tack för svar. Uppskattar det verkligen! Trevlig kväll :)
4 svar · 1,3k läst
·
M
Mkosken: [citat] Yes, hade silikon och fyllde både gamla skruvhålet och nya innan jag skruvade i skruven. Tack alla för all hjälp 👌
7 svar · 1,9k läst
·
S
Sanna423: [citat] Byggpol Göteborg / Angered Ägare D. M 🚩VARNING VARNING VARNING🚩 LURENDREJARE SOM FÖRSÖKTE LURA OSS PÅ PENGAR. TVÅ DAGAR INNAN AVTALAT ARBETE SKULLE PÅBÖRJAS VILLE DE HA MER BETALT, HA BETALT INNAN ARBETET PÅBÖRJADES OCH DE VILLE INTE GENOMFÖRA AVTALAT JOBB. AKTA ER FÖR DENNA SKOJARE!
8 svar · 2,8k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Tryckfelsnisse har varit framme. Dock länkar du till Dy15xDy15. Finns precis som du nämner Dy15xM22. https://www.vatette.se/produkter/fordelare/dubbelmutter/product/fg039806120/kulledskoppling-forkromad-dy15-x-m22x15-for-flexibel-anslutning-av-vatette-anda-mot-handdukstorkar-och-radiatorer
24 svar · 2,6k läst
·
J
jonaserik: Saniflo har ca 4 meter i lyft på en modell, villabruk, finns för upp till 8 meter, men då blir priset högre dom andra fabrikaten är nog likvärdiga
18 svar · 13,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Gammal en-/femkrona har jag för mig ska passa.
1 svar · 1,4k läst
·
X
xxargs: vanlig träpellets för panna/kamin 'exploderar' fint till sågspån när det fuktas upp och är heller inte så benägen att börja lukta ammoniak när de är indränkta med urin. välprovat med katter och kattdass under många år. Dock träsågspån har en naturlig motstånd att börja förmultna så det kan fördröja processen en tid innan själva förmultningen sätter igång efter att
4 svar · 1,6k läst
·
E
ekmariek: [citat] Skulle vilja skicka en länk eller foto men ska kolla om det funkar. Återkommer.
135 svar · 67,9k läst
·
S
Swedam: [citat] Verkar förnuftigt, tack för svar!
4 svar · 437 läst
T
Tombola99: Hej, Jag skulle behöva lite siffror till min plattsättning av badrum. Jag kör Lip Multifix, tänker använda 8mm kam både på väggar och golv. På väggen kör jag klickar 30 x 7 cm liggande, 8 mm tjock. På golvet diagonal 15 x 15 cm, 8 mm tjock. Hur ska jag planera: 1. Hur mycket ska räkna med att fix + väggklinker 8 mm tjock bygger? Är det samma på golvet? 2. Hur mycket "bygger"
0 svar · 532 läst
F
fribygg: Lyckas det inte kan du kanske få någon att 3D printa en svartknapp åt dig.
1 svar · 1,4k läst
C
chali405: [citat] Har du kollat på Aliexpress eller temu… Vet att det är skit men i många fall hittar man delar där typ gratis.. värt ett försök
9 svar · 1,6k läst
·
O
oket: Hej, Någon som kan identifiera vad det här är för duschhållare/stång/modell och tillverkare? Behöver byta ut hållaren för duschhuvudet. Duschhållaren gick sönder när grabben slulle flytta ner dushhuvudet, han tog tag längst ut på dushhuvudet när han drog, kanske inte så bra...
0 svar · 425 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Känns som en ickefråga och ganska onödig med tanke på TS frågeställning vilken jag svarade på. ;)
3 svar · 2,8k läst
·
J
Jochi: [citat] Inbyggd wc är bra sätt att krångla till det. Annat sätt var centraldammsugning. Nu har vi fått spisar med sug i hällen och kolfilter. Jag tror det är tillfälligt mode som kommer försvinna.
5 svar · 2,7k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Jag kan inte ställa in maskinerna intill väggen, därför behöver jag djupare skiva. Vill helst hitta något färdigt.
2 svar · 713 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Precis som @BirgitS skriver.... INGEN silikon mot målade ytor utan där lägger man en övermålningsbar mjukfog som målas in i samband med att taket målas. ALLT silikon måste bort ordentligt för färg fäster inte på silikon.
5 svar · 4,6k läst
·
C
ConnyN: [citat] Tack för svaret! Får göra ett försök att greja med det. Jag kan återkomma imorgon med lite bilder möjligtvis. Det känns lite dumt att köpa en ny toalett för att några plastdelar inte riktigt passar så bra…
2 svar · 1,1k läst
vattenmelon
vattenmelon: [citat] Gissningsvis kommer lukten nerifrån vattenlåset, börja göra rent där och försök med en flaskborste göra rent när du tagit bort vattenlåset upp mot överrinningshålet samt skölj med en vattenkanna genom överrinningshålet.
5 svar · 2,6k läst
A
Anton Arvanitis: [citat] Jag tror det är viktigt om man vill göra kuvertskärning i duschen. Då blir skärningen snygg och symmetrisk!
10 svar · 2,2k läst
·
U
Utsliten och utdömd: Gillar man inte designen på den från FMM finns ju samma konstruktion med Moras design (samma koncern) https://www.moraarmatur.com/sv/duschar/mora-mmix2/331800
2 svar · 1,4k läst
·
C
Citro: [citat] Tack för svaret! Ne, tror inte det. Den verkar ha någon form av sensor eller relä som känner av ifall de finns vatten i badkaren för den startar inte strålarna om de inte finns vatten över dem. Däremot är ljudet fortfarande kvar när man fyllt badkaret och kör.
2 svar · 1,8k läst
·
B
Baskavoda: Jag skulle uppskatta ca 2 dagar för en person för den typen av arbete. Så 700kr x 16 = drygt 10tkr.
4 svar · 678 läst
A
Anton Arvanitis: [citat] Tack sä mycket.
4 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.