gogul
gogul: Stort tack! Ja, jag började också googla runt på andra europeiska sajter. Har ännu inte hittat någon som har både badkar, handfat och toastol - men hittade fullt med tyska sajter om att själv måla om med special tvåkomponentslack. Det är faktiskt en vettig variant i mitt fall, då inget av porslinet egentligen är trasigt. Kanske går att få fräscht trots allt.
4 svar · 1,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: Det där kommer aldrig gå att få tätt på ett vettigt sätt nu, det behöver göras om helt.
2 svar · 976 läst
·
D
drömmenomlandet: En sån här du ska ha troligen https://www.k-rauta.se/produkt/gummimanschett-110x90mm-svart/7393593002128
2 svar · 798 läst
·
A
Anton Arvanitis: Hej, Jag planerar snart mitt badrums renovering. Golvbetong i mitt badrum är från 1949. Jag ska använda storformatiga plattor på golvytan. Rekommenderar ni "flytfix" för marmor 60x60cm? Det står att "flytfix" tillhör oftast kategorin högpresterande fästmassor! Ska jag köra med det eller med den "vanliga" fästmassan? Tack på förhand!
0 svar · 623 läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Avloppsrör är det enda rör som går gå igenom golv med dagens regler. Alltså: Golvbrunn, WC, Tvättställ, osv. Inga genomföringar för vatten eller värme är godkänt i golv längre. Läs mer i regelverket säkervatten. Där finns massor med gratis läsning över dagens regleverk. 👍
7 svar · 1,7k läst
·
A
Anton Arvanitis: [citat] Utmärkt jobbat! Jätte snyggt! Mycket respekt för ditt arbete !!! Tack för dina lärorika råd!!!
24 svar · 4,4k läst
·
F
Fjonken: [citat] Jag håller med dig. Bygg rätt eller bygg inte alls. Förstår att man inte kan bygga om hela kåken för en liten petitess men bygg efter regler. Annars blir det lite polen utöver det
19 svar · 3,4k läst
·
S
Småfixren: [citat] Min schneider apparatdosa medger bara max 3 mm justering med inbyggda ringen. Fick tips om 13 mm ring finns att köpa. Det löste mitt problem. Tack för din input ! https://www.google.com/search?q=p%C3%A5byggnadsringar+dosa&oq=p%C3%A5byggnadsringar+dosa&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIJCAEQABgNGIAEMgoIAhAAGIAEGKIEMgoIA
8 svar · 842 läst
·
M
Måke: [citat] Hur menar du? Vart då? Är ju endast en maskingängad stång (typ 4 mm) som ska skruvas in i Gummiexpander. [bild] [bild] [bild]
2 svar · 493 läst
·
S
sonjan: [citat] Kontakta ditt försäkringsbolag angående vad som gäller.
276 svar · 71,5k läst
·
E
ErikAbe: Ursäkta mycket sen återkoppling, men detta var till stor hjälp! Tack!
2 svar · 1,5k läst
·
mexitegel
mexitegel: Låter som sagt oroande om de satte tätskikt på befintligt kakel. Anledningen är att man då riskerar att stänga in fukt mellan de två tätskikten.
2 svar · 813 läst
BirgitS
BirgitS: Om du laddar upp bilder på hur kommoden ser ut så kanske någon känner igen modellen.
1 svar · 641 läst
·
B
Bernt Ö97: [citat] Sent upplivad tråd. Ditt resonemang är i princip rätt men bygger på förutsättningar i hus med 90-graders vinklar mellan väggar. Det är inte helt ovanligt I gamla hus med varierande vinklar i alla hörn kombinerat med sneda väggar. Då är skurna plattor enda lösningen. Då säger du givetvis att man ska välja annat material. Kunden har alltid rätt till sin synpunkt om valet.
83 svar · 22,0k läst
·
H
hempularen: Och jag tycker inte det ser ut som en blöt gipsskiva. Absolout mer som slarvig målning.
2 svar · 1,5k läst
·
S
swirve: [citat] Som du själv konstaterat går inte wc röret ner i 110 rör, antingen sätts wc böj el liknande innan golvet byggs igen eller också kapa röret och tryck i en wc stos.
5 svar · 1,4k läst
·
S
Spanarn10: [citat] Otydligt uttryckt av mig, det var googlings-länken som inte funkade hos mig. I iPhonen. Men klickar i laptopen nu och då ser jag att även den funkar.👌 Ska kika där med stort intresse. 🙏👍
5 svar · 2,2k läst
·
H
husola: [citat] Jag förstår att denna diskussionen gäller för ett nybygge men jag förstår inte en sak; tar man inte i rejält med uppstick under byggfasen så man inte hamnar i att golvet hamnar för högt? Det gör väl inget om det skulle sticka upp 30 cm eller mer om man ändå ska kapa när det är dags att trä på manschetten?
11 svar · 5,7k läst
·
H
Herr Klocka: Tack för alla svar. Vi får prata igenom detta med fackkunnig på plats innan vi bestämmer oss
28 svar · 3,0k läst
·
B
Bigge77: Sitt ner när du kissar. 🤭
6 svar · 9,6k läst
·
Forskande Fukttekniker
Forskande Fukttekniker: [citat] Byte av material som är mögelpåväxt är det enda sättet att helt få bort möglet med alla dess metaboliter. Hårdare material som porslin och glas kan dock rengöras bättre än t.ex. trä.
11 svar · 4,8k läst
E
Ersust: Nu vet jag - dra riktigt riktigt hårt 🥴
1 svar · 1,0k läst
·
The Dankster
The Dankster: Ser ut att vara en "universal" kommod som var ganska poppis för XX antal år sedan. Tvättstället är för montering på bult eller konsol och borde gå att byta till likvärdigt som tex. Gustavsberg Nautic 5556 som är lite lättare att få tag i som privatperson. Finns hos bland annat Hornbach och Bygghemma. Passformen blir nog lika illa 😁
12 svar · 2,8k läst
·
Maria Lörne
Maria Lörne: [citat] Underbara människa! Stort tack för så värdefullt råd! :) Ska genast göra som du föreslår. Tack igen!
2 svar · 2,0k läst
·
MathiasS
MathiasS: Är inte det enklaste att avsluta tex 10cm innan hörnan med någon sorts kakellist?
2 svar · 1,0k läst
BirgitS
BirgitS: Den runda fungerar ju i hörn också. Har du kollat på Amazon? Där kan man ibland hitta ovanliga saker som inte kommer upp när man googlar. Men det verkar vara extremt ovanligt i alla fall.
3 svar · 719 läst
BirgitS
BirgitS: Hålen kanske inte går igenom tätskiktet.
3 svar · 1,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det brukar väl också stå en del i anvisningarna för tätskikten. T.ex. gällande Jotuns målade system: [citat] https://www.jotun.com/siteassetsjot03/product-images/interior/products/lady-aqua/utforandeanvisning-lady-aqua-2022.pdf
6 svar · 1,4k läst
·
S
Spleak: [citat] Uppskattar inputen! Googlade runt själv nu och hittade ett annat inlägg av samme @Krilleman https://www.byggahus.se/forum/threads/spraengd-slang.213944/post-1743599 Verkar som det viktiga är att det är ”PEX”, oavsett om stålomspunnen eller inte. Ska försöka reda ut om min slang är det, isåfall verkar den ”safe”. Tänker lika bra att försöka göra helt rätt från
12 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.