K
KalleKalle123: [citat] Hej igen. Nu när jag tänkt till lite. Den anslutningsslangen jag har är R15. Den passar upp i WC-stolen men den kommer inte passa ner i vinkelkopplingen. Så jag behöver då 12 åt ena hållet och 15 åt andra hållet? Typ en sån med en mutter i och planadapter? Eller är jag ute och cyklar igen? 😅 förstår annars inte hur planadaptern får plats på den anslutningsröret jag
7 svar · 1,7k läst
·
Misse
Misse: Tack för svar! Jag kontaktade Cosentino och de verkar själva rekommendera Dekton till badrum. Silestone verkar klart känsligare och inget vi kommer titta på. Dekton verkar dyrare än annan granitkeramik (vet inte riktigt om det är samma sak). Plattan jag postade en bild på ovan var dock väldigt naturtrogen!
15 svar · 3,1k läst
·
R
Rebecka Hallberg: [citat] [citat] Hej! Körde du nån Häftgrund under Biltemas 2k? Eller körde du den rakt på plastmattan? Första lagret utspätt och andra lagret som vanligt?
22 svar · 13,9k läst
·
H
Harald Blåtumme: Knepigt hur denna installerades när det gjordes. Kanske man behöver demontera delar av innertaket för att komma åt? Tråkig installation. __ PS. Ser ut som att man byggt in kabinens takdusch i undertaket, förhoppningsvis kan undertaket demonteras hyfsat enkelt så man kommer åt att utföra vanligt underhåll typ rensa golvbrunn, städa av bakom och under kabinen osv.
20 svar · 5,3k läst
·
J
JohanLun: Ja. Duschkabin, badkar eller förlägg alltihopa i en källare. Det lustiga är att träbåtar, omålade timmerhus osv kan få mycket vatten på sig ofta och ändå överleva. I någon mån tror jag de största skadorna inträffar när vatten kan rinna in bakom ett tätt skikt för att sen aldrig kunna torka ut. Men givetvis kan man inte dusha på trägolv och sen hoppas det torkar ut.
21 svar · 1,5k läst
S
Spanarn10: [bild] I guess this is the one/s. 🙂 Ska pröva så snart tillfälle ges! 😎
3 svar · 670 läst
·
O
oppelainen: [citat] Ser så ut - tackar! ☺️
2 svar · 548 läst
·
J
Jensnorrland: Hej, har ett hus från -77 med platta på mark. Idag är det uppreglat golv direkt mot plattan vilket i sig är en risk konstruktion, plattan är torr enligt besiktning och inspektions hål taget i badrum inför renoveringen. Men jag vill sätta in kakel/klinker samt golvvärme både vatten och elektrisk i badrummet och fick rekommendationen att istället för att sätta in nivellgolv och att
0 svar · 565 läst
Kaptenfisk
Kaptenfisk: Hej osäker på om någon ens kan svara på detta men jag testar. Vi har nyligen köpt ett hus och testade precis badkaret. När jag fyller upp badkaret till en viss nivå så börjar det läcka vatten ur ett rör under badkaret. Men klickar jag igång själva systemet med pumpen, då slutar det rinna vatten ur röret. Är detta normalt?
0 svar · 529 läst
·
T
Tariax: [citat] Right. Tänkte nästan det. Hamnar väl på listan med "saker att fixa när lusten faller på". Tack för svar :)
2 svar · 1,6k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Succé! ✅
7 svar · 1,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Kör alltid hårdfog mot golvet mellan klinker och kakel. Jag kör även hårdfog i väggvinkel då silikon samlar mycket smuts och mögel och blir fult snabbt.
2 svar · 737 läst
I
ILoveFunkis: Tusen tack för hjälpen!
8 svar · 1,1k läst
·
M
miknyk: Ok, jag kollar upp!
4 svar · 788 läst
·
T
TheGame: [citat] Jag har duschdörr i glas helt brevid fönstret, bara fodret i mellan fungerar utan problem. Duschdörrar i glas kan du måttbeställa. Ritade upp hur det såg ut och fick allt beställt för att passa.
40 svar · 2,1k läst
LennartSeas
LennartSeas: Ok det löste sig för blandaren hade nog bara kalkat igen efter ett obebott hus ett år.
2 svar · 1,1k läst
G
gaidin: Nu fick jag en idé. Jag kan fylla vatten i båten utanför tanken. Tömma tanken och se var det kommer in.
17 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: Då bör det vara betong eller någon sorts träskiva eller -regel bakom gips/våtrumsgips i alla fall och inte bara en gipsskiva. Då går det bra att täta ett hål genom att proppa hålet fullt med silikon, efter att ha tagit bort den plugg som ser ut att sitta där nu. Med vit silikon kommer det bara att synas lite på nära håll. Om det gäller en lägenhet så fråga grannar eller
3 svar · 1,1k läst
·
C
Anonymiserad 618974: [citat] Det här är ett beteende som är så jävla föredömligt! :)
12 svar · 1,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Vi valde en golvstående toalett när vi renoverade badrummet, dels för att vi tycker att påbyggnadslådor är fult och dels för att det är lättare att fixa problem. Sen valde vi en dyrare golvstående för att få en som är lättstädad utan vinklar och vrår.
2 svar · 2,3k läst
·
M
Mecker: Ni fungerar det efter lite ruckande på flottören. Tack alla ni är bäst!
8 svar · 2,1k läst
·
J
Jimman811: Hej. Behöver hjälp med ett skåp till befintligt tvättställ, tvättstället är 115cm i bredd. Vill gärna behålla befintligt tvättställ för att hålla nere kostnaden, men det verkar inte så lätt att få tag i ett skåp som är just 115cm till rimliga pengar. Vanligaste verkar vara 100 och 120cm. Söker efter någon som har gjort liknande lösning där tvättstället är större eller
0 svar · 297 läst
Krilleman
Krilleman: För att återgå till OnTopic: Här har du avstängningen för ditt vatten, se min röda markering, vrid 90º medsols för avstängning: Ett tips kan vara att manövrera dessa flera gånger och varje gång lite hårdare. Lite som att öppna en bok för första gången. 👍 Ganska ofta är funktionen rätt dålig då ingen underhållit manövreringen på mängder av år. [bild]
14 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är lättare att torka av en färg med hög glans, men det är ju inte nödvändigt. Våtrumsfärg är inte vattentät men mer vattenavvisande. Man brukar ha vanliga dörrar och dörrfoder precis som de kommer från fabrik även i badrum.
5 svar · 802 läst
B
Bigfoot: [citat] Jag föredrar att försöka hålla liv i den jag har. Det är svårt att hitta en annan kabin som passar lika bra i det utrymmet.
2 svar · 951 läst
·
J
johanborg1123: Tack för all hjälp, uppskattas verkligen! 🤝🏻
10 svar · 898 läst
·
BirgitS
BirgitS: Vet ju inte var du har tänkt att foga men silikon bör inte användas i vinkel mellan golv och vägg utan där använder man hårdfog, alltså samma fog som mellan klinkerplattorna. Silikon används i huvudsak i vinkeln mellan två väggar, mellan vägg och tak, mellan vägg och bänkskiva/tvättställ etc.
2 svar · 886 läst
Baffin
Baffin: För knappt 7 årsedan lät vi bygga en stuga med ett badrum. Entreprenören ansvarade för allt, inklusive grundläggning. I kontraktet framgår att vi har 10 års garanti på tätskikt. Nu ser jag att klinkersgolvet höjts runt golvbrunnen och två klinkersplattor har spruckit och fog är lös. Jag kan inte besikta under huset utan att lyfta bort det. Vad innebär garantitiden för mig? Kan jag
0 svar · 744 läst
M
#Martin#: [citat] Ja precis; högerdörren hänger ca 8mm lägre än vänster dörr. Sedan möts dörrarna högst upp, för att sedan glipa mer och mer ju längre ner man tittar. Vad jag kommer ihåg så monterades "fästlisterna" (som dörrarna är monterade i) lodrätt med vattenpass. När jag tittar i bruksanvisningen så är det inte så man skall göra, utan först fästa översta skruven och sedan
8 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.