spikplanka
spikplanka: [citat] Hur gick det?
23 svar · 29,5k läst
·
spikplanka
spikplanka: Förvaring av textilier verkar mest rimligt. Snyggt utfört iaf. (om det inte är AI..)
3 svar · 989 läst
richardtenggren
richardtenggren: [citat] Det som säljs till hårdblekning är max 6%, frisörer har 12 %, pappersindustrin verkar ligga på runt 30-35 % för blekning. Vår raketmotor vi byggde körde på 87,5 %, men den leverantören finns inte mer, då det ”hände” en grej 🥸 https://www.msb.se/sv/publikationer/olycka-vid-tillverkning-av-hogkoncentrerad-vateperoxid--en-olycksundersokning/ Tror det finns svag
16 svar · 2,6k läst
·
L
Lazaro Lpez: Hej! Glömde svara att det avstämningsventil för varm vatten vi pratar om är främmande därför vågar jag inte röra den alls. Huvudet är gjord av plats. Lazaro
5 svar · 839 läst
·
M
Matte_W: Fortfarande paus i byggprojektet - snart tio år senare🙄 Meningsskiljaktigheter kring bland annat utförandet av rördragning (utanpåliggande eller dold) mellan fastighetsägare och hantverkare ledde till att arbetet stannade upp och hamnade i bakgrunden av alla andra möjliga projekt. Eftersom vi inte varit i akut behov av utrymmet har det fått lägre i prio än annat. Men visst kan man
3 svar · 1,6k läst
·
D
Dilato: [citat] Du kan skruva ur "pinnarna" så kommer du ner till pluggarna inne i väggen Då kan du sätta vad du vill i samma hål.
8 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är nog inte en svensktillverkad blandare eftersom den behöver förminskande excenterkopplingar. Det finns ett italienskt företag som heter Alpi och som tillverkar blandare: https://alpirubinetterie.com/en/thermostatic/
4 svar · 666 läst
·
R
Robin321123: Nu är övergångsnipplarna väck. Nästa utmaning. Muttrarna stoppar vid några slags mässingringar för högt upp så att säga för att gå ihop med blandaren. Behöver jag kapa själva rören nedanför ringarna??
4 svar · 1,1k läst
·
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Tänker bara att om ni renoverar så varför går det inte att flytta in i vägg? Har också ettrörsystem, dvs ett rör som sticker upp ur golvet. När dagen kommer så blir det till att dra in rören i väggen för vi känner att vi behöver elementet. Tror inte det räcker med handdukstork.. Ja precis.
4 svar · 465 läst
B
bara en sån sak: Synd bara att nya blandare väldigt ofta tjuter infernaliskt jämfört med äldre som är oerhört mkt tystare. Någon kanske har koll på nåt fabrikat/modell som inte väsnas.
16 svar · 3,8k läst
·
G
Gum: Ok tack , men då går det iaf att installera den nya på det handfatet? Sorry om jag ställer lite dumma frågor och tack för hjälpen så här långt.
4 svar · 927 läst
·
M
MrB2: [citat] Okej, tack ! Då blir det att köpa ljusgrå färg på den färdigblandade fogen :)
4 svar · 2,0k läst
·
P
Peter787: [citat] När jag kokar potatis kommer det vattenånga ut i köket, trots en fungerande spisfläkt. Ska man i konsekvensens namn då ha tätskikt i köket också? Själv tror jag att GVKs ägare vill sälja så mycket material och timmar som möjligt. Sunt förnuft är på utdöende.
10 svar · 6,3k läst
Bo arnold
Bo arnold: Ta en fönsterskrapa o hyvla bort färgen bör gå om kaklet inte är för ojämnt
1 svar · 1,4k läst
A
A bygg: [citat] 1. Det går att fylla ut med fix. Alltså ”spackla” jämt med fix, låt torka ett dygn. Sedan sätter du plattor på fixet. 2. vet ej.. Tror ej det spelar någon roll. 3. börja med vägg, avsluta med golv.
3 svar · 1,1k läst
MrJay
MrJay: Ja, du kan köpa lägenheten utan oro att behöva sanera badrummet eller bli sjuk
12 svar · 1,8k läst
·
Z
Zunken: Tjenare! Hittar ingen passand el snyggt draperifäste för takmontage? Har lite för lågt till tak för stång i vägg så tänkte testa denna lösning istället. Har bra reglat i taket så fästpunkter finns. Tacksam för tips, gärna i vitt. Mvh Peter
0 svar · 527 läst
·
T
TorG: Tack, ska kika på det.
4 svar · 767 läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Handspackla upp hörnan med trögare spackel bara.
3 svar · 1,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det finns ju typ lättviktselement /skivor man kan använda men ska du hänga en duschdörr i den så är det ju inte optimalt så då hade jag nog valt att regla upp väggen. Att måla på dessa skivor är inte heller en optimal lösning. Hur är planlösningen ? Går det inte att använda en fast glasvägg och en dörr som hänger på andra väggen och går mot glasväggens framkant ?
1 svar · 939 läst
M
Mjärn: [citat] Fy fan. Mardrömmen att göra det där. Tack för svaret!
7 svar · 1,6k läst
·
D
drömmenomlandet: Jag vet inte hur de funkar men i de fall jag bytt termostat så har jag kollat på givaren och ställt in efter vad som står på kabeln. Har dock inte mätt mot vad som är på golvet, det var på något speciellt sätt man skulle mäta. Jag ställer in efter vad som är skönt.
1 svar · 2,2k läst
·
D
Derbyboy: Nej ingen direkt misstanke men jag måste pallra mig över och kika lite.
4 svar · 1,0k läst
I
InsidersUnited: Om du lyser med en ficklampa så bör du väl se om dropparna hamnar rakt ner i cisternen. Då kan du bara sätta tillbaka knapparna och somna om. )
4 svar · 1,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om ni ska göra renoveringen själva är det viktigt att noga läsa branschreglerna från BKR och MVK samt alla instruktioner för ingående produkter för att göra rätt där kaklet och den målade ytan möts så att det verkligen blir tätt.
5 svar · 1,3k läst
E
etompau: [citat] Nej, en bra gummiskrapa funkar lika bra. Jag har ett badkar och där går det då inte att skrapa ner vattnet mot brunnen, där funkar den sugande skrapan bra tycker jag.
11 svar · 1,6k läst
·
spikplanka
spikplanka: Plast + hett vatten = mikroplaster Särskilt mjuka plaster.
62 svar · 6,4k läst
·
E
Emma96: [citat] tack! Jag har kontaktat dem! Dock har jag redan klickat hem tyvärr. Jättebra tips! [/QUOTE]
4 svar · 647 läst
O
Olf Oggler: Det är inte åtgärdat. Jag har fortfarande ett litet fågelbad där som jag får lova att raka/torka efter varje dusch.
26 svar · 12,2k läst
·
Globetrot
Globetrot: Ett tips om ni är oroade är att ni installerar en snygg duschkabin. Då håller det sig länge!
9 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.