Svara Nytt ämne
  1. 2008-04-14 22:38
    Svara | #1

Nykomling Medlem: jan 2008
    Västra götaland
    5 inlägg

6 bilder

luxskiva med servicelucka; måste den spacklas?

Hej
    Håller på att få mitt badrum renoverat med inbyggt badkar.
    De bygger in med lux-skiva som verkar väldigt praktiskt men nu undrar jag om det gjort rätt vid serviceluckan.
    De skall använda Höganäs filtergaller FB964 men det sätts fast direkt på de blåa "frigolitkulorna".
    Kommer detta verkligen att hålla och hur skall man kunna hålla rent och undvika djur i "frigoliten"?
    Golvbrunn.JPG (101 visningar)  

golvbrunn2.JPG (128 visningar)  

Takkant servicelucka.JPG (82 visningar)  

Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2008-04-15 14:17
    Svara | #2

BAS
    Forumgud Medlem: jul 2003
    2 093 inlägg

1 bilder
    Det är ingen fara. Djur tycker inte om "frigoliten". Det kommer garanterat att hålla.
    Det enda som skulle kunna förstöra fastsättningen är om någon klåfingrig unge pillar bort luckan och rotar runt i cellplasten med något hårt verktyg e.d.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2008-04-15 15:07
    Svara | #3

Forumgud Inloggad Medlem: jun 2006
    Skåne
    3 760 inlägg
    Gillad 267 gånger
    29 bilder
    Hmm....frigolitdjur, det var något nytt : )

4. 2008-04-15 15:09
    Svara | #4

pinebars avatar
    Forumgud Medlem: aug 2005
    Stockholm
    2 820 inlägg
    Gillad 8 gånger
    59 bilder
    En av mina katter som jag har haft gillade att gnaga på frigolit om han kom åt.

5. 2008-04-15 15:44
    Svara | #5

Nykomling Medlem: jan 2008
    Västra götaland
    5 inlägg

6 bilder
    Tack för svaret. Det låter betryggande att det skall hålla.

Mina frigolitdjur lär bli spindlar och silverfiskar. Det har jag haft i alla andra badrum.

Men seriöst hur gör man rent? Det lär ju inte gå att skrubba med en grön svamp eller rotborste. Är det bara att skölja av med något speciellt rengöringsmedel?

Är det någon som har erfarenhet av detta problem?

MVH
    Tom

6. 2008-04-15 16:46
    Svara | #6

Senior medlem Medlem: mar 2005
    Västerbotten
    1 114 inlägg

2 bilder
    Tror nog inte så många skrubbar detta utrymme, i likhet med resten av den inkaklade ytan. Det hamnar ju bakom luckan och lär inte synas.

Liknande ämnen

1. Servicelucka till vägghängd toa
    av Bitbitten i forum Badrum
  2. Servicelucka Gipstak idder??
    av friki i forum Badrum
  3. Måste man
    av bummse i forum Grund & markarbeten
  4. Stigarlucka / Servicelucka
    av Ranchn i forum El