Är det någon som vet vad det gäller för avloppsbrunnar i badrum som är från 1995 och äldre?
Har hör att dom måste bytas ut, och i såfall varför? Förstår ju att detta är en försäkringsfråga..men
 
Jag har hört/läst att det gäller från 1990. Har väl att göra med utformningen av brunnen, antar jag?
 
Brunnar tillverkade före 1990 har normalt inte någon, idag godkänd klämring.
Nyare brunnar kan användas förutsatt att de är intakta.

Ofta måste man ju idag ändå styva upp ex. ett träbjälklag, och då byter man ju spontant självfallet även golvbrunnen i samband med detta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.