9 143 läst ·
14 svar
9k läst
14 svar
Unidrain?
Någon som har användt Unidrains golvbrunnar i sitt badrum?
Håller på och projekterar för en närstående badrumsrenovering och tänkte använda mig av deras golvbrunnar.
Men det verkar som det bara finns ett fåtal godkända tätskikts produkter, hur verkar det är de enkla att montera?
Är det någon som haft problem av något slag?
Håller på och projekterar för en närstående badrumsrenovering och tänkte använda mig av deras golvbrunnar.
Men det verkar som det bara finns ett fåtal godkända tätskikts produkter, hur verkar det är de enkla att montera?
Är det någon som haft problem av något slag?
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi har deras ränna. Den var inte särksillt svår att montera men man fick vara nogrann.
Det enda problemet som vi upplever är att den medföljande rens-silen sätter igen snabbt.
Det enda problemet som vi upplever är att den medföljande rens-silen sätter igen snabbt.
Kommer köra med hörn varianten och monteringen är väl inga större problem, om man följer anvisningen så ger det mesta sig nästan direkt.
Ringde själv LIP och frågade och deras tekniker sa att det inte skulle vara några problem om man ruggade ytan där skitet skulle sitta med typ scotch-brite.
Robert_Maria:Dags att klippa håret så det inte åker ner i avloppet kanske?
Fick aldrig stopp i mitt dåvarande badkar när jag bodde själv (hår max 1 cm) men när det "långa blonda" kom så blev det en annan visa
Men håller med om att hålen kanske är i minsta laget i "silen".
Ringde själv LIP och frågade och deras tekniker sa att det inte skulle vara några problem om man ruggade ytan där skitet skulle sitta med typ scotch-brite.
Robert_Maria:Dags att klippa håret så det inte åker ner i avloppet kanske?
Vi har en ränna i vår dusch. Håller med Robert_Maria att det inte var speciellt svårt att montera men man fick vara noggran.
För vår det har vi en ränna anpassat för 2 väggar, alltså med 2 flänsar. Då väggarna redan fanns på plats var det extra viktigt att vara noggran när man drog avloppet då utloppshuset inte går att vrida.
Trodde själv att själva gjutningen skulle vara svår...men det vara inga problem alls. För övrigt har inte LIP officiellt godkännt Unidrains golvbrunnar men det innebär iofs inte att det inte fungerar.
För vår det har vi en ränna anpassat för 2 väggar, alltså med 2 flänsar. Då väggarna redan fanns på plats var det extra viktigt att vara noggran när man drog avloppet då utloppshuset inte går att vrida.
Trodde själv att själva gjutningen skulle vara svår...men det vara inga problem alls. För övrigt har inte LIP officiellt godkännt Unidrains golvbrunnar men det innebär iofs inte att det inte fungerar.
Det fungerar kanon, har inte haft några problem. sedan är dem ju fantastiskt snygga också...
har oxå unidrain, så länge man e nogrann är det inga problem. snyggt och praktiskt! och dyrt givetvis
(
Okej då verkar det inte vara några problem att installera avloppet i varjefall.
Det lustiga då är att jag kontaktade Lip och frågade om att använda deras tätskikt men de sa bara att det i nuläget inte är godkänt i hop med Unidrain. Men det verkar tydligen inte vara något problem.
Det lustiga då är att jag kontaktade Lip och frågade om att använda deras tätskikt men de sa bara att det i nuläget inte är godkänt i hop med Unidrain. Men det verkar tydligen inte vara något problem.
Alfix hade vi som tätskikt och det var godkänt då iallafall (ca ett halvår sedan) men mitt tips är att du tar kontakt med unidran och kollar vad dom säger.
Pappskallen - funderar själv på Alfix. Har du några reflektioner kring Allfix... bra, dåligt, dyrt?
Här står vilka tätskikt som har godkänt Unidrain (skrolla ner på sidan)
http://www.unidrain.se/pages/approvals_sv.html
Här står vilka tätskikt som har godkänt Unidrain (skrolla ner på sidan)
http://www.unidrain.se/pages/approvals_sv.html
fantasi skrev:
Jo jag såg det, och kakelkillen ringde till alfix och kollade och dom gav grönt ljus.
killen som kaklade hemma hos mig är riktigt noggrann och erfaren och han tycker alfix är pland dom bästa tätskikten, personligen så kan jag inget om ämnet, men det är ju ett av dom stora märkena så det ska knappast vara några problem.
Klicka här för att svara