Vi har ett rum som är 4m djupt, 2m brett, i detta skall vi ha två handfat, 1 vägghängd WC och ett badkar med dusch.

Har ritat lite och satt in 2 handfat, 5st skåp bakom dessa, 1 väggwc och ett badkar (1800x800), men det känsn konstigt vid wc/badkar, skall man göra en liten vägg upp ca 1meter mellan handfat/wc bla för att sätta pappersrullen på.

Ös på med kommentarer/synpunkter.

• badrum.jpg
Du får gärna kika lite på min tråd för lite inspiration. Våra badrum är vääldigt lika ;)

Har toan själv mitt på väggen sådär.
Värdelöst med hållare för rullen snett bakom toan.

Mvh Putte

Precis, därför jag tror/tycke rman skall bygga en lite 1/2-vägg till vänster om skitstolen för att avskärma från handfaten och få nått att hänga pappret på.

/L

Jag skulle byta plats på handfaten och toan så att toan hamnar direkt innan för dörren.

Sedan undrar jag lite över badrummets mått, bredd och längd?

halloy skrev:
Jag skulle byta plats på handfaten och toan så att toan hamnar direkt innan för dörren.
Instämmer!

Badrummet är 4 meter djup och 1,97 meter brett,
Varför vill ni flytta WC'n närmast dörren?

/L

Loner skrev:
Badrummet är 4 meter djup och 1,97 meter brett,
Varför vill ni flytta WC'n närmast dörren?

/L
Spontant känns det som den naturliga/vanliga lösningen.
Men en liten vägg fungerar ju också. Glasbetong kanske?

Håller med.
Då får ni en naturlig upphängningsplats för dasspappret.
Dessutom så kan man flytta in skåpen lite i rummet, jag antar att ni vill ha dem mittemot handfaten, på så vis så undviker man risken att man slår i skåpen när man går in i rummet, om ritningen är skalenlig dvs...
En halvvägg i glasbetong kan man ha ändå, snyggt tycker jag. :)

Ritningen är skalenlig, dock skall nog dörren flyttas så man inte krockar med skåpen som sägs.

För mig känns det konstigt att ha skitstolen först i rummet, är ju oftare man är vid handfatet.
Samtidigt får jag en naturlig plats att ha min handduk liggandes på när jag nyttjar badkaret.

Det går ju att flytta handfat till annan vägg (dock kommer röris inte gilla det),
wc-stolen måste vara efter denna väggen, då den är tjock nog att innehålla fixturen och spolbehållaren för en vägghängd wc.

/L

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.