4 866 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Vilka skruv till Masterboard
Tja som rubriken lyder........ Vilka skruv ska man ha till MB?? har "hört" att man ska ha montageskruv och inte gipsskruv, har själv en låda rostfria montageskruv, ska jag köra med dessa tro?? någon som vet??
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det finns särskilda skruv för bland annat fibercementskivor. Som gipsskruv men med mindre skalle. Montageskruv brukar väl ha en ganska stor skalle, som dessutom är platt på undersida? De funkar inte. Det måste vara litet huvud så att de går att dra in ordentligt i skivan. Typ spånskruv.
Okej, då ska jag införskaffa sådana!
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
När jag ringde och frågade Knauf som säljer Aquapanel(en fibercementskiva) så sa de att man kunde använda hårdgipsskruv.
De har reverserande gängor som gör att skruven åker in i skivan.
Ser ut så här:

Dock fick jag leta lite efter dem när jag skulle ha dem, var på Silvan och K-RAUTA men de hade inte. Beijers hade däremot men bara 1000 pack. Så jag har 900 st till salu om du bor i Örebro..
Ser ut så här:
Dock fick jag leta lite efter dem när jag skulle ha dem, var på Silvan och K-RAUTA men de hade inte. Beijers hade däremot men bara 1000 pack. Så jag har 900 st till salu om du bor i Örebro..
Bezt skrev:När jag ringde och frågade Knauf som säljer Aquapanel(en fibercementskiva) så sa de att man kunde använda hårdgipsskruv.
Ser ut så här:
[bild]
Dock fick jag leta lite efter dem när jag skulle ha dem, var på Silvan och K-RAUTA men de hade inte. Beijers hade däremot men bara 1000 pack. Så jag har 900 st till salu om du bor i Örebro..![]()
Vi fick rådet att köra på den skruven och det har fungerat bra. Köpte dem på Woody där de fanns i mindra pack
Jag pratade oxå med folk från MB och dom sa det skulle vara rostfria spånskiveskruv, så det fick det bli.
Klicka här för att svara