4 434 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Olika fabrikat?
God dag!
Har köpt tätskikt ifrån Maxit och undrar om det er helt fel att välja fix och fog ifrån
t:ex ardex eller höganäs?
Saken är den att där jag köpte kakel, EPS, flytspackel m.m för c:a 20000kr
när jag frågade om de hadde en kakelskärare att lånaut så ville han ha 500kr i deposition och 300kr i hyra det tyckte jag var förgävligt... därav vill jag inte sätta min fot där igen. Vet inte om det är någon annan i närheten som säljer maxit.
Har alltid fått låna gratis på andra ställen innan även om det varit så lite som kakel till ett kök.
///Pierre
Har köpt tätskikt ifrån Maxit och undrar om det er helt fel att välja fix och fog ifrån
t:ex ardex eller höganäs?
Saken är den att där jag köpte kakel, EPS, flytspackel m.m för c:a 20000kr
när jag frågade om de hadde en kakelskärare att lånaut så ville han ha 500kr i deposition och 300kr i hyra det tyckte jag var förgävligt... därav vill jag inte sätta min fot där igen. Vet inte om det är någon annan i närheten som säljer maxit.
Har alltid fått låna gratis på andra ställen innan även om det varit så lite som kakel till ett kök.
///Pierre
Om du blandar fix och tätskikt från olika fabrikat så sumpar du den garanti och det konstruktionsansvar som respektive tillverkare har. Dessutom är konstruktionen inte längre godkänd enligt branschreglerna, så då får du problem med försäkringsbolaget också. Så ja, det vore ohyggligt dumt att blanda. Däremot kan du använda vilken fog du vill.
maxit se - Våra återförsäljarepierreS skrev:
Gå via länken och skriv in vilken ort du bor på eller närmaste större ort så finner du vad du söker
Klicka här för att svara