Snyggt med fasta hyllor jag ska fixa mitt badrum om 3 veckor undrar om man ska lägga våt skiktet på väggen innan man skruvar fast ramen eller ska man lägga på det efter man har skruvat fast ramen. Eller skan man sätt upp hyllorna efter man har kaklat

Skriv gärna lite mer detljerat hur man ska gå till väga jag har planerat att sätt hyllorna i ett hörn.

ottto skrev:
Snyggt med fasta hyllor jag ska fixa mitt badrum om 3 veckor undrar om man ska lägga våt skiktet på väggen innan man skruvar fast ramen eller ska man lägga på det efter man har skruvat fast ramen. Eller skan man sätt upp hyllorna efter man har kaklat

Skriv gärna lite mer detljerat hur man ska gå till väga jag har planerat att sätt hyllorna i ett hörn.
Hyllorna sätts upp innan man kaklar. Det gör att fixet och kaklet på väggen ger en extra stöd till hyllorna. Våtskiktet lägger man på när hyllorna är klara. Silikonfog mellan hyllorna och väggen. Så gjorde vi.

Vild och vild...
Det kommer att bli en Romersk badrum är det tänkt.
Hälften är klar.

Här är modellen:
Öppningen till längst till vänster är duschen.

badmodell6.jpg

Sweli skrev:
Vild och vild...
Det är ett badrum för en gudinna, Sweli! Tycker om den stilen!
gaia

md3992D.jpg

VART? VART? VART? VART? VILL HA! VILL HA! VILL HA!

Såg att silvan säljer också "floormate" om någon är intresserad

Enligt tillverkaren http://www.dornbracht.com är det Gustavsberg som är deras representant i Sverige av "regn" duschar

gaia skrev:
Det är ett badrum för en gudinna, Sweli! Tycker om den stilen!
gaia
Tack gaia, gjorde designen i Room328's program.
Vi ska ha t o m en bård med Romerska gubbar
;D ;D ;D

Ellinors,
Det var jätte snyggt!
Hade jag gjort ett modernt badrum skulle absolut ha en i duschen ;D

Var på en visningn i ett hus i Hässelby för ett par månader sedan, och kunde inte låta bli att spara ner bilderna från annonsen! Det var ett så himla fint badrum, inkl wc och ävenbarnens rum som hade Nalle Phu målat på väggarna. Helt otroligt!!!

nallephuhus_bad.jpg
nallephuhus_bad2.jpg
nallephuhus_wc.jpg

Och några bilder på Nalle Phu rummet:
nallephuhus_barn1.jpg
nallephuhus_barn2.jpg
ps. kolla loftet som är byggt!

/ Fredrik

Den där duschen på http://www.dornbracht.com .. jösses va snygg .. men undra hur snabbt man tömmer vattnet i värmepannan med en sån :)

snyggt badrum:

badrum04.jpg

badrum05.jpg

badrum06.jpg

Kan det vara något? ;D

tghjuki.jpg

7689.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.