Har fått en mörk rand precis i vattennivån i toalettstolen som jag inte får bort ??? Stolen är bara 2 år och jag har försökt med många olika medel. Någon som kan tipsa om något kanonmedel eller metod att få bort detta, det ser inte precis fräscht ut >:(

testa med att bytta mat ;D

igloo skrev:
testa med att bytta mat  ;D
;D ...eller spola lite då och då ;)

Jag brukar slå i lite Kalkosan som får stå över natten och sedan gno på med toaborsten.

Har hört folk lovorda diverse syrliga produkter som citronsyra eller Coca-Cola. Man häller i, låter stå ett antal timmar och skrubbar igen.

/ama

Jag använder vanlig klorin och häller i en skvätt på känn. Råkade glömma det över natten en gång, och det visade sig att då var skrubbandet onödigt. ;D

Det luktar i och för sig simbassäng men det går bort efter ett tag.

Lyckligtvis finns det Ajax skurpulver!

Annars finns det en mkt elakt grej man an göra d v s blanda diskmedel ( typ Yes) med tvättmedel och en skvätt klorin.
Det biter på nästan ALLT!

Behöver man ytterligare 'turbo' så ta koncentrerat maskindiskmedel.

Såg på det där programmet där två engelska tanter far usa runt och städar svinstior.Där använde hon äkta pimpsten att gnugga med.Repade tydligen ej och all kalkavlagring förvann. :o

Gunga ur  så mycket vatten det går med toaborsten så att nivån i varje fall hamnar 3-4 cm under randen, blöt Svinto och häll flytande diskmedel på och gnugga. Hoppas toastolen är av hyfsad kvalité annars får du en mindre framträdande men dock bredare rand i stället... 8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.