3 251 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Sätta kakel
Stämmer det att kakel i badrum måste sättas av en hanverkare för att försäkringen skall gälla? Jag vet att det förr har hetat att det skall vara "fackmannamässigt gjort", vilket ju inte behöver betyda att en hantverkare har gjort det... och vad menas då med hantverkare, förresten? Licensierad kakelsättare?? Jag vet att jag bör fråga ett försäkringsbolag, men eftersom jag är bekväm av mig frågar jag er! 
Som du själv skriver fackmannamässigt gjort.. Du får göra de själv men de ska va riktigt gjort..Vissa försäkringsbolag vill kontrollera arbetet under arbetets gång.. jag har tex 2 veckor dötid nu i väntan på att en skadereglerare från folksam ska komma o godkänna flytspacklingen med fall o allt, innan jag kan på med membranet.. Detta trots att min svärfar som hjälper mig är snickare och kommer fakturera folksam sina kostnader. (vattenskada från början som blev utbyggnad mm
)
Hur man sätter kaklet har inget med försäkringen att göra det är tätskiktet, eldragningar och rördragningar som är viktigast ur försäkringssynpunkt.
punimurp skrev:Stämmer det att kakel i badrum måste sättas av en hanverkare för att försäkringen skall gälla? Jag vet att det förr har hetat att det skall vara "fackmannamässigt gjort", vilket ju inte behöver betyda att en hantverkare har gjort det... och vad menas då med hantverkare, förresten? Licensierad kakelsättare?? Jag vet att jag bör fråga ett försäkringsbolag, men eftersom jag är bekväm av mig frågar jag er!![]()
Klicka här för att svara