Hej,

jag svängde förbi Byggmax igår och moterade att de börjat med ett eget sortiment för fuktspärr/tätskikt.

Finns ännu inte på hemsidan, men det finns i alla fall i butiken i Upplands Väsby.
De verkar ha ett komplett sortiment med manschetter, hörnbitar, primer, fix, folie m.m.

Vet inget om det är bra eller dåligt, men tänkte bara att jag skulle tipsa om att det alltså nu finns en till spelare.

/Bråkis

Var det deras eget system, eller något annat varumärke?

hempularen skrev:
Var det deras eget system, eller något annat varumärke?
Eget varumärke, det står Byggmax på alla detaljerna.
E

Det är inte godkänt av GVK eller BKR. Finns i vart fall inte med i deras listor över godkända produkter.

HandySmurf skrev:
Det är inte godkänt av GVK eller BKR. Finns i vart fall inte med i deras listor över godkända produkter.
Har för mig att jag såg några papper om att det var på väg ut i butik, kommer inte ihåg när men det var ivägskickat för test och är godkänt. Lär komma uppdatering framöver

Det är nog bara påskrift från ledningen på Byggmax som saknas.

Krilleman
Fanns dock inte i min lokala byggmax-butik i dag...

T
Hur ligger priserna då?

Och hur är kvalitén?

Kvalitén kommer framtiden utvisa, det är ändå arbetet innanför tätskiktet och hur man applicerar det, plus hur rädd man är om det innan kakel o klinker är plats som är nyckeln till ett tryggt badrum. :-)

T
Wide Glide skrev:
Och hur är kvalitén?
Tydligen OK eftersom det är godkänt:rolleyes:

Finns för övrigt bara två tillverkare utav tätskiktsfolie så många fabrikat däribland dom dyrare är ifrån samma källa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.