Inget hat härifrån. Bara aldrig använd en, ser inte syftet, ser bara krångligheten.
Tycker rengöringen fungerar utmärkt på andra sätt än en extra hundvattenskål i badrummet.
Tycker rengöringen fungerar utmärkt på andra sätt än en extra hundvattenskål i badrummet.
Här är en krönika i UNT som säger ungefär det som sägs i denna tråd: http://bostadsguiden.unt.se/Artikel.aspx?articleid=1830980
Ett vanligt missförstånd tycks vara att bidén ska besökas efter uträttade behov. Det var inte tanken med den. Bidéns syfte var att underlätta rengöring av de privata regionerna på den tid dagliga duschar inte hörde till vardagen.
Så turkarna och japanerna har missuppfattat allt, även nu när de också har dusch?peroande skrev:
Det är alltså i stort sett förbjudet att använda bidén på ett annat sätt än vad som var tänkt?
Hmmm... jag måste alltså ta bort min dusch och mitt badkar nu?
Eller: eftersom det finns en dusch i närheten så räcker det med papper? Jag kan ju duscha senare?
Något säger mig att inte alla som står utan bidé duschar så fort de klämt ut faeces i klosetten. Det gnids nog oftast med lambi.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 800 inlägg
Jag har städat bort en del Off topic inlägg.
Hat???subtilis skrev:
Var fick du det ifrån? Det är mer en lustig pryl, som var vanlig när man var liten, och "ingen" använde den då heller...
Ser bara inte nödvändigheten med att alltid spola arslet efter varje besök. (Om däremot "spolmunstycket" hade varit inbyggt i toaletten, så kunde man prova iaf ) Har inga kånkelbär, så jag vet inte om det är vanligt att knyta an till dem.
Den skulle bli använd oftare, än bidén iaf...subtilis skrev:
Klicka här för att svara
