Inget hat härifrån. Bara aldrig använd en, ser inte syftet, ser bara krångligheten.

Tycker rengöringen fungerar utmärkt på andra sätt än en extra hundvattenskål i badrummet.
 
Men vad är problemet om man tvättar händerna efter uträttat värv? Om man inte klarar det orkar man knappast med en bide heller! ,:-/
 
Ett vanligt missförstånd tycks vara att bidén ska besökas efter uträttade behov. Det var inte tanken med den. Bidéns syfte var att underlätta rengöring av de privata regionerna på den tid dagliga duschar inte hörde till vardagen.
 
subtilis
peroande skrev:
Ett vanligt missförstånd tycks vara att bidén ska besökas efter uträttade behov. Det var inte tanken med den. Bidéns syfte var att underlätta rengöring av de privata regionerna på den tid dagliga duschar inte hörde till vardagen.
Så turkarna och japanerna har missuppfattat allt, även nu när de också har dusch?
Det är alltså i stort sett förbjudet att använda bidén på ett annat sätt än vad som var tänkt?
Hmmm... jag måste alltså ta bort min dusch och mitt badkar nu?
Eller: eftersom det finns en dusch i närheten så räcker det med papper? Jag kan ju duscha senare?
Något säger mig att inte alla som står utan bidé duschar så fort de klämt ut faeces i klosetten. Det gnids nog oftast med lambi.
 
Redigerat:
subtilis skrev:
Hur ska man tolka hatet mot bidén? Är man så fäst vid sina kånkelbär?
Hur kom du fram till det?
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Jag har städat bort en del Off topic inlägg.
 
subtilis skrev:
Hur ska man tolka hatet mot bidén? Är man så fäst vid sina kånkelbär?
Hat???
Var fick du det ifrån? Det är mer en lustig pryl, som var vanlig när man var liten, och "ingen" använde den då heller...

Ser bara inte nödvändigheten med att alltid spola arslet efter varje besök. (Om däremot "spolmunstycket" hade varit inbyggt i toaletten, så kunde man prova iaf ) Har inga kånkelbär, så jag vet inte om det är vanligt att knyta an till dem.:p

subtilis skrev:
Bandsåg på WC, således?
Den skulle bli använd oftare, än bidén iaf...:thumbup:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.