• gustavserg rak ansl.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är en sån som du ska ha fast inte i det utförandet. Finns gumminipplar som du sätter på röret för att få toastolen att passa mot 110röret.
sen finns det även flexibla slangar som jag skulle använda om jag var du, då slipper du massa 45*

Finns de nån sån på typ rinkabyrör? Har kollat runt men ej hittat nått. Menar du en slang alltså som skulle vara i diam ? 102 eller fattar jag fel?
Har kollat på Gustavsbergs hemsida oxå men det står inge tips för delar vid just själva anslutningen. Verkar vara en 398 WC med P-lås, extra kort modell för golvmontage http://www.gustavsberg.com/typo3temp/gustavsberg_GB1039840101_1_3.pdf

Krilleman
Ska installationen vara provisorisk eller permanent?

Krilleman
husbonden skrev:
Ohps ganska dyr stos [länk]
funkar en sån här lika bra tro [länk] om man trär på den på själva porslinsstosen på toalettstolen och sedan den släta ändan in i en muff på 45 gradersböjen
ja det bör väl funka, men det blir kanske inte så snyggt, och wcstolen hamnar ju ganska långt ut..

husbonden skrev:
En universal 90 graders
[länk] 59:-. Undrar vad Ahlsell tar för en sån här? Är de sk rsk nummret nått som är standard för alla butiker o säljställen? Kan man ringa o fråga vad en " RSK Nr 617858300 " kostar eller gör man bort sig då ?
Det där är inte ett giltigt rsknr... kanske om du tar bort 00 i slutet. men jag tvivlar stark..
annars har samma typ av stos följande nummer och dernna säljs av många grossar listpris ca 60 spänn
778 91 35 avloppstos universal-wc q-lås 90*
778 88 05 avloppstos universal wc- p-lås 22*

Krilleman
RSK-nummer är en standard i rödbranschen och är ett produktnummer. Ahlsell har bara företagsförsäljning, med undantag av något ställe som släpper igenom privatkunder. Men har du ett kundnummer kan du ringa och fråga!

Har tryckfelsnisse varit framme?

778 86 07 = Avloppstos universal-wc q-lås 90º - Kan köpas tex här

778 91 35 - Är en WC IDO Seven D

Beträffande 617858300 så är det Wiegas tillverkningsnummer. vvsochbad.se har felaktigt uppgett det som RSK!

Redigerat:
Tommor skrev:
Det där är inte ett giltigt rsknr... kanske om du tar bort 00 i slutet. men jag tvivlar stark..
annars har samma typ av stos följande nummer och dernna säljs av många grossar listpris ca 60 spänn
778 86 07avloppstos universal-wc q-lås 90*
778 88 05 avloppstos universal wc- p-lås 22*
Skulle naturligtvis vara 7788607 som du säger

:wow:Köpte böjbar anslutningsslang på biltema kosta 49.50:-

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.