5 313 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
WC-fråga
Har en riktig sk-tfråga :-[ Vår nya toastol (Svedbergs 9078) spolar inte rent när man gjort "det stora", vilket är oerhört irriterande. Det fastnar och man hinner oftast inte med att använda borsten ordentligt innan vattnet slutar spola...vilket gör att det är "rester" kvar både på borsten och porslinet. Så man får vackert vänta nå'n minut och sedan spola igen för att få bort resten. Och ofta tvingas man spola en tredje gång för att få bort "grumlet" i vattnet....
Den gamla stolen var bra mycket bättre, vilket känns lite tråkigt nu när vi har renoverat badrummet och det i övrigt är skinande rent och fräscht.... För att travestera en känd Sverker: Ska det vara på det viset?
Hej!
Jag hade samma problem med våra Gustafsbergstoor. Vi ringde Gustafsberg som meddelade att man kan justera dels vattenmängden i toan samt hur mycket som ska tömmas vid en tömning. Ofta är detta ställt på minimum för att man ska kunna hävda att de är snålspolande. Nu spolar toan i en halv evighet men det blir rent.
Hälsar/
Svenstorp
Jag hade samma problem med våra Gustafsbergstoor. Vi ringde Gustafsberg som meddelade att man kan justera dels vattenmängden i toan samt hur mycket som ska tömmas vid en tömning. Ofta är detta ställt på minimum för att man ska kunna hävda att de är snålspolande. Nu spolar toan i en halv evighet men det blir rent.
Hälsar/
Svenstorp
Hejsan !
Vi har oxå en Svedbergs toalett som vi inte är nöjda med alls, riktig skit skulle man kunna säga
. Jag brukar helt enkelt bara hålla inne spolknappen tills cisternen är helt tom på vatten, brukar göra susen. Se till oxå så att du inte har nån wc-dofta gott som hänger över kanten när du spolar. Gör att vattnet kommer fel och inte spolar bort det som det ska spola bort. Jag brukar bara lyfta lite på min dofta-gott när jag spolar.
Jonas
Vi har oxå en Svedbergs toalett som vi inte är nöjda med alls, riktig skit skulle man kunna säga
Jonas
Jodå, hittade bruksanvisningen och där stod mycket riktigt hur man ändrade spolmängden...problemet bara är bruksanvisningen ur så usel (alt. jag så korkad :-[ ) att jag inte fattar ordentligt..försökte följa beskrivningen och ställde om en spak inne i cisternen i motsatt läge mot det ursprungliga läget, men det blev ingen som helst skillnad 
Och att hålla ned spolknappen till cisternen är helt tom gör jag varje gång...men den töms på en gång, långt innan det är rent >
Och att hålla ned spolknappen till cisternen är helt tom gör jag varje gång...men den töms på en gång, långt innan det är rent >
Det låter som om du bör importera en Ferguson stol från det stora landet i väster...
Bud: Excuse me, Dad, but a toilet is a toilet.
Al: Bud... the toilets today aren't worthy of the name! They come in designer colors...
they're too low! When you flush them, they make this weak, almost apologetic sound. But not the Ferguson. It only comes in white. And when you flush it... BaaaWOOOSH! That's a man's flush, Bud. A Ferguson says, "I'm a toilet. Sit down and give me your best shot." Oh, if only a Ferguson could speak, the tales it would tell!
Al: Bud... the toilets today aren't worthy of the name! They come in designer colors...
they're too low! When you flush them, they make this weak, almost apologetic sound. But not the Ferguson. It only comes in white. And when you flush it... BaaaWOOOSH! That's a man's flush, Bud. A Ferguson says, "I'm a toilet. Sit down and give me your best shot." Oh, if only a Ferguson could speak, the tales it would tell!
Pappa_Jesper skrev:Det låter som om du bör importera en Ferguson stol från det stora landet i väster...
Eller sätta tillbaka den gamla turkosfärgade stolen från 70-talet i det nyrenoverade badrummet
Vår Svedberg-toa spolar också ur riktigt dåligt. Har precis som du försökt följa bruksanvisningen men inte lyckats. Den ska ut och in ska en Gustavsberg som spolar ordentligt. T.o.m. hålet i botten på Svedbergaren är mycket mindre än alla andra toa jag sett.
Klicka här för att svara