Det var icke svensktalande hantverkare som gjorde jobbet, men en svensk firma. Var lite problematiskt när vi ifrågasatte vissa saker.

Kan tillgägga att jag själv fick gnugga citronsyra (tack google) på hela golvet efter att dem var klara för att få bort beläggningen. Vi fick även anlita städfirma för att få bort allt byggdam i lägenheten, dem hade plastat in och donat. Men byggdammet hade till och med trängt sig in i mitt kontor (stängd dörr, annat rum) in i mina pärmar i ett dokumentskåp).

Jo, det är lätt att vara efterklok. Vi litade stort på BKR, då vi frågat vårt försäkringsbolag och dem sa att vi skulle kika på BKRs hemsida för auktoriserade företag.

Paul-Staffanstorp
p2h skrev:
Det var icke svensktalande hantverkare som gjorde jobbet, men en svensk firma. Var lite problematiskt när vi ifrågasatte vissa saker.

Kan tillgägga att jag själv fick gnugga citronsyra (tack google) på hela golvet efter att dem var klara för att få bort beläggningen. Vi fick även anlita städfirma för att få bort allt byggdam i lägenheten, dem hade plastat in och donat. Men byggdammet hade till och med trängt sig in i mitt kontor (stängd dörr, annat rum) in i mina pärmar i ett dokumentskåp).
Kände ju detta på mig med kryssen som sagt... ;(

Kanske t.o.m var samma person som drog rör och avlopp, som snickrade och satte plattor och slutligen kopplade in elen... ;)

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
p2h skrev:
Vi hittade dem på BKRs hemsida, dem hade referenser, kikade på ekonomin på företaget inget att anmärka, googlade deras namn, ingenting där heller. Jag vet inte mer vad jag kan göra?
Den första fakturan var för matrialet, sedan rullade fakturorna in.
Än en gång... ;)

Pratade ni med någon av dessa referenser ???
Tittade ni på något av deras referensobjekt ???

;)

• Gilla
Lolle
  • Laddar…
Två killar som gjorde allt.

Usch och fy - jag lider med er :(

Fick inte kryssen plats på slutet på golvet? Det ser ut som om rummet smalnar av så att inte hela plattor får plats längre - det var väl därför fogarna blev smalare och smalare. Märkligt att man inte kapar plattorna så att man kan hålla fogbredden jämn. Själv sätter jag ju golvet "under" väggen och inte tvärt om som dina lirare gjort. Om man ändå vill kakla väggarna först kan man ju vänta med nedersta skiftet tills golvet är på plats... Skall bli spännande att se vad besiktningsmannen säger!

Paul-Staffanstorp skrev:
Än en gång... ;)

Pratade ni med någon av dessa referenser ???
Tittade ni på något av deras referensobjekt ???

;)
Fattar du hur få som faktiskt ens pratar med referenser eller ännu hellre besöker dessa och kikar i rummet?

Jag brukar tom rekommendera att jaga 2-3 kunder som inte har lagts fram som referens. Det är inte så svårt och man får en riktigt bra bild av entreprenörens kundnöjdhet.

Men då är jag en nitisk jäkel och de flesta lyssnar intresserat men följer oftast inte råden ;)

Redigerat:
Har faktiskt aldrig hört någon som gjort det. Men så här i efterhand är det självklart att man skall göra det.

Har ni något tips på besiktningsmän?

Vart i landet bor du?

Jag bor i Stockholm

Jag ska kolla lite..
Norrort?

I city

Ska lyssna runt bland gamla kollegor. Återkommer!

Ser ut som att man har flytspacklat ovanpå tätskiktet, eller? Inte helt rätt, eller? Om jag inte missminner mig helt så var det någon produktkunnig person på en av de större tillverkarna som hävdade att det blev dubbelt tätskikt om man flöt ovan det vanliga tätskiktet...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.