Byggahus.se
Hej!
tänkte kolla med er här på byggahus.se vad ni tror om mina tankar.

badrum 6kvm
har idag träbjälklag 60cc med 22mm spån mitt underbadrummet har jag en vägg så det längsta frihängade avståndet är ca 1.60 på träbjälklaget det upplev stumt.

min tanke är att prima spånskivorna och skruva rotnät (70x70mm) sen sätta golvvärmeslangen i nätet och sedan fiberflytspackla golvet och ha minst 15mm vid golvbrunnen.

Tankar ideér någon om det?

Golv vämen har jag tänkt koppla på det befintliga värmen systemet i huset med en wirsbo elpush 12
tanken med elpatronen i pushen är att få komfortvärmen på sommaren när bergvärmenpumpen står still. nån som har erfarnehet av dom ?
ett problem som jag har är vart jag ska göra av pushen den tar ju sin plats tips motages (y)

mvh
Andreas

ingen som har nå tankar eller idéer

Svante__ skrev:
Hej!
tänkte kolla med er här på byggahus.se vad ni tror om mina tankar.

badrum 6kvm
har idag träbjälklag 60cc med 22mm spån mitt underbadrummet har jag en vägg så det längsta frihängade avståndet är ca 1.60 på träbjälklaget det upplev stumt.

min tanke är att prima spånskivorna och skruva rotnät (70x70mm) sen sätta golvvärmeslangen i nätet och sedan fiberflytspackla golvet och ha minst 15mm vid golvbrunnen.
Andreas
Det jag just lärt mig är att man måste ha minst 30mm spackling på spån med cc60 reglar. Nätet skall dessutom vara av en viss tjocklek (?? 3 mm ??)

mvh
Peter

15mm vet jag inte vart jag fått det ifrån för det ska va 20mm minst säger dom vid brunnen 2.5 mm säger dom att det ska vara på nätet.
vart läste du att det ska vara 30mm?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.